اسکندریون: سمیع زاده بعنوان مشاور فنی در کنار تیم ملی خواهد بود/ هدف اصلی بازی‌های کشورهای اسلامی است

رئیس کمیته فنی شنا گفت: هدف اصلی تیم ملی شنا کسب نتایج خوب در مسابقات کشورهای اسلامی است و خبر خوب برای شنا، محسن سمیع زاده به عنوان مشاور فنی در کنار تیم ملی فعالیت خواهد کرد.

حمید اسکندریون در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اعزام تیم ملی شنا به مسابقات قهرمانی جهان بوداپست مجارستان اظهار کرد: دو شناگر به این مسابقات اعزام خواهند شد. مهرشاد افقری خودش در مسابقات ورودی این مسابقات را کسب کرده بود. متین بالسینی هم ورودی این مسابقات را داشت اما چون برای ادامه تحصیل به انگلیس رفته در این مسابقات شرکت نخواهد کرد. البته با انجام یک مسابقه انتخابی متین سهران هم برای مسابقات جهانی انتخاب شد و در بوداپست دو نماینده خواهیم داشت. این مسابقات از ۲۸ خرداد تا ۵ تیر انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شناگران مسابقه تدارکاتی قبل از مسابقات جهانی نخواهند داشت گفت: مسابقه که نه اما این هفته اردو خواهیم داشت. این اردوی متمرکز از روز جمعه شروع می‌شود که ورزشکاران تست آکادمی هم می‌دهند. از مربیان آنها هم دعوت شده‌ است. در پایان اردو ورزشکاران برای امتحانات به استراحت می‌روند و مجددا بعد از امتحاناتشان از اواخر خرداد اردوی متمرکز برای بازی‌های کشورهای اسلامی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا متین بالسینی در مسابقات کشورهای اسلامی هم در ترکیب تیم ملی نخواهد بود گفت: اسم او در لیست اولیه رد شده است. اگر بتواند، آمادگی داشته باشد و تمریناتش را دنبال کرده باشد از او استفاده خواهیم کرد.

اسکندریون در ادامه گفت: ما در دوره قبل کشورهای اسلامی در شنا سه مدال داشتیم. در این دوره هم قرار است ۸ شناگر اعزام کنیم. این نفرات با مسابقه انتخابی گزینش خواهند شد.

وی گفت: هدف اصلی ما بازی‌های کشورهای اسلامی است و می‌خواهیم در این مسابقات نتایج خوبی بدست آوریم‌. مسابقات قهرمانی جهان هم دیدار تدارکاتی محسوب می‌شود. اوج تمرینات و هدف اصلی شناگران بازیهای کشورهای اسلامی است.

رئیس کمیته فنی شنا در ادامه گفت: یک خبر خوب هم برای شنا این است که محسن سمیع زاده که از سمت مدیر فنی استعفا داده بود و رئیس فدراسیون آن را نپذیرفت اکنون به عنوان مشاور فنی در کنار تیم ملی خواهد بود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.