اسکندریون: شناگران تیم ملی جهت کسب ورودی جهانی عازم ترکیه می‌شوند

رئیس کمیته فنی شنا خبر داد: شناگران تیم ملی جهت کسب ورودی مسابقات جهانی ژاپن و آمادگی بیشتر برای بازی‌های آسیایی عازم ترکیه خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون مسئول کمیته فنی شنا با اعلام این خبر گفت: با تصمیم کمیته فنی و رایزنی با مسئولان شنا کشور ترکیه، ملی پوشان شنا ایران برای کسب ورودی مسابقات جهانی شنا به میزبانی ژاپن و آمادگی بیشتر برای بازی‌های آسیایی راهی کشور ترکیه می‌شوند. این مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی شنا و بعنوان رقابت های انتخابی تیم ملی ترکیه در شهر ادرنی این کشور برگزار می‌شود و با مکاتبات صورت گرفته مجوز حضور تعداد محدودی از شناگران ایران برای کسب ورودی جهانی در این مسابقات داده شده است.

اسکندریون افزود: بر همین اساس و با نظر کمیته فنی تصمیم بر آن شد تا شناگرانی که در چند ماه گذشته بهترین عملکرد را داشته اند و رکورد ورودی مسابقات را کسب کرده‌اند و زمان های ثبت شده آنها تا دو درصد بالای رکوردهای ورودی جهان هستند را به این رقابت ها اعزام کنیم.

رئیس کمیته فنی شنا ادامه داد: با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی در سال جاری و حضور موفق ملی پوشان شنا ایران در آن و پیگیری روند آماده سازی آنها تنها یک شناگر که رکورد وردی مسابقات جهانی را کسب کرده باشد و بر اساس بهترین فینا پوینت به رقابت های جهانی ژاپن اعزام خواهد شد.

وی گفت: آقای حمید مبرز مشاور عالی تیم ملی شنا نیز برنامه های خوبی برای آمادگی شناگران ارایه نموده اند که در حال پیگیری و اجرای آن برنامه ها هستیم. بر اساس این برنامه ها شناگران در ایام نوروز زیر نظر مربیان خود در سراسر ایران در حال تمرین هستند.

حمید اسکندریون ضمن اشاره به برنامه های کمیته فنی شنا گفت:  به زودی تقویم عملیاتی شش ماه اول کمیته فنی اعلام می‌شود و در آن برای شناگران جوان و آینده ساز ایران برنامه ریزی متنوعی خواهیم داشت. تاریخ مسابقات انتخابی تیم ملی جهت حضور در بازیهای آسیایی اواخر خرداد ماه سال جاری است که آئین نامه آن در حال تنظیم بوده و شرایط انتخاب و رکوردهای شرکت در این انتخابی اعلام خواهد شد. البته همه این موارد بستگی به تائید کمیته ملی المپیک دارد که از نظر تعداد نفرات در حال بررسی تیم های اعزامی به بازی‌های آسیایی هستند.

مسئول کمیته فنی شنا در پایان افزود: ضمن عرض تبریک موفقیت تیم واترپلو به جامعه ورزش‌های آبی، امیدواریم که سال جدید در رشته شنا نیز شاهد رشد و موفقیت‌های تاریخی باشیم. شنا با وجود همه مشکلات سخت افزاری در مسیر توسعه و پیشرفت بوده که اسفند ماه ۱۴۰۱شاهد شکسته شدن رکوردهای زیادی در همه رده‌های سنی به ویژه رده جوانان بودیم و این اتفاق بی نظیر بود. کمیته فنی شنا ضمن تقدیر از زحمات مدیران مدارس شنا ‌و مربیان زحمت کش منتظر و مشتاق نظرات فنی و مدیریتی همه دلسوزان شنا است.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب