اسکندریون: کسب ورودی مسابقات جهانی شنا موفقیت بزرگی است

دبیر فدراسیون شنا با اشاره به اعزام تیم شنا به مسابقات قهرمانی جهان گفت: برای نخستین بار سه شناگر ما رکورد ورودی مسابقات جهانی شنا را کسب کردند تا عازم این رقابت‌ها شویم.

ساناز سیلمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری مهر، پس از موفقیت شناگران ایران در کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان مسافت کوتاه، تیم ملی ایران با ترکیب سینا غلامپور، متین بالسینی و مهرشاد افقری در این مسابقات به میزبانی کشور امارات – ابوظبی شرکت می کند.

مسابقات قهرمانی جهان شنا مسافت کوتاه از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۰ آذر ۱۴۰۰ برگزار می شود. هدایت ملی پوشان را در این مسابقات گامر دیلانچیان مربی تیم ملی ایران و آکادمی ملی اصفهان بر عهده دارد و تیم ایران از روز ۲۲ آذر تهران را به مقصد ابوظبی ترک می کند.

حمید اسکندریون دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اعزام تیم ملی به مسابقات مسافت کوتاه رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: خوشبختانه برای نخستین بار سه شناگر ما رکورد ورودی این مسابقات را کسب کردند تا عازم مسابقات قهرمانی جهان شویم.

وی افزود: سینا غلامپور مهرماه در مسابقات جام جهانی قطر رکورد ورودی را به دست آورد. متین بالسینی در المپیک توکیو ورودی را به دست آورد و مهرشاد افقری نیز در مسابقات انتخابی المپیک موفق به کسب ورودی قهرمانی جهان شد. با توجه به شرایط شنای کشور انتظار ارتقای رکوردهای ورودی جهانی را داریم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره سطح توقعات از شناگران در مسابقات تصریح کرد: در چند سال گذشته سیاست گذاری در تیم های ملی مشخص شده است که شناگران برای رسیدن به اردوهای ملی باید حدنصاب‌هایی را ثبت کنند. همین باعث شده تا رکوردهای ملی ترقی پیدا کند اما همچنان فاصله شناگرانمان با دنیا زیاد است.

اسکندریون اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت افزاری کشور هنوز برخی از هیات‌ها استخر ندارند. همین مسئله کار را برای رسیدن به مدال‌های جهانی سخت کرده است اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این فاصله را کاهش دهیم. کسب ۳ ورودی مسابقات جهانی یک موفقیت بزرگ است اما برای کسب مدال نیاز به امکانات، زمان و توجه مسئولان به شنا داریم. با جذب اسپانسرها به رشته های پایه بتوانیم سرمایه گذاری عظیمی انجام دهیم تا به مدال شنا برسیم. در حال حاضر کشورهای صنعتی در شنا حرف نخست را می زنند چرا که سرمایه گذاری های عظیمی در این رشته می کنند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم تا با حمایت و پشتیبانی از تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو در بازی های آسیایی سال آینده نتایج تاریخی کسب کنیم تا آغاز پیشرفت شنای ایران باشد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب