اصفهان پایگاه مهمی در رشته شنا محسوب می‌شود

کشتکار سرمربی تیم ملی در حاشیه مسابقات شنای بین المللی جام فجر زنده رود گفت: اصفهان پایگاه مهمی در رشته شنا محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رقابت‌های بین المللی شنا جام فجر زنده رود با شرکت ۴۹ تیم داخلی و تیم ملی عمان و حضور حدود ۵۰۰ شناگر در استخر انقلاب اصفهان در حال برگزاری است. عباس کشتکار سرمربی تیم ملی نیز برای زیر نظر گرفتن این رقابت‌ها راهی اصفهان شده است که فرصتی دست داد تا گفت وگویی با وی ترتیب داده شود.
برگزاری مسابقات جام فجر زنده رود را چه طور ارزیابی می‌کنید؟
دومین دوره جام زنده رود در اصفهان با قدرت بیشتری نسبت به دوره به انجام رسید و با توجه به جابجایی در زمان برگزاری، استقبال خوبی از این رقابت‌ها به انجام رسید. این مسابقات تمام رده‌های سنی را پوشش می‌دهد و با توجه به اینکه ملاکی برای انتخاب شناگران ملی پوش محسوب می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
بین المللی شدن این رویداد، چه تاثیراتی را می‌تواند به همراه داشته باشند؟
مسابقات جام زنده رود با برند بین المللی می‌تواند در سطح آسیا معروف شود؛ البته برای این دوره کشورهای زیادی اعلام آمادگی کردند اما به دلایل نامعلوم تیمی اعزام نداشتند اما از نظر کشوری نیز، به دلیل اینکه مسابقات مسافت کوتاه کم داریم، جام زنده رود می‌تواند همگام با مسابقات قهرمانی کشور در سال‌های آینده و حتی فراتر از آن باشد. حضور تیم عمان موجب بهبود ارتباطات بین المللی در این رشته خواهد شد و برای عمانی‌ها شرکت ورزشکارانشان در این تورنمنت از اهمیت بالایی برخوردار بود، تا جایی که سرمربی عمان نیز همراه این تیم به اصفهان سفر کرده و شناگران عمانی می‌توانند سفیران خوبی برای شنای ایران باشند.
پیش بینی این استقبال را از سوی استان‌های کشور داشتید؟
خوشبختانه، ۴۹ تیم از تمام استان‌های کشور در این مسابقات شرکت کرده‌اند و تجهیز و اسکان نیز شرایط مطلوبی دارد. بعد از تهران، برای مسابقات جام زنده رود از سیستم نیمه اتوماتیک اسفاده می‌شود و از این رو آماری که به دست می‌آید، دقیق تر است، همچنان که در مسابقات روز اول، در دو ماده رکوردهای رده سنی بهبود پیدا کرد. در مجموع با خریداری تجهیزات اتوماتیک و به روز توسط هیأت شنای استان اصفهان، این مسابقات می‌تواند به عنوان یک برند قوی مورد توجه قرار گرفته و در تقویم فدراسیون سالانه گنجانده شود.
به عنوان سرمربی تیم ملی، فکر می‌کنید حضور شما تا چه اندازه می‌تواند به انگیزش ورزشکاران برای دیده شدن کمک کند؟
تقریباً تمام نخبه‌های شنای کشور در این جام حضور دارند و از نردیک عملکردشان را زیر نظر دارم، ضمن اینکه مربیان منتخب نیز حاضر هستند.
متین سهران را می‌توان یکی از پدیده‌های شنای ایران دانست. فکر می‌کنید سهران و سایر ورزشکاران هم سطح وی، می‌توانند جا پای محمد علیرضایی گذاشته و به موقعیتی هم سطح یا فراتر از وی دست پیدا کنند؟
قطعاً اگر همان حمایت‌هایی که از علیرضایی شد، برای سهران نیز صورت گیرد، وی با استعدادی که دارد، می‌تواند به مراتب بالایی دست پیدا کند. اصفهان پشتوانه خوبی در شنا دارد، همانند جمال چاووشی فر کاپیتان تیم ملی شنا اما برای تقویت این رشته باید همه دست به همه بدهند و شناگران نوجوان از سنین پایه مورد مورد حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب