اقدامات فدراسیون جهانی شنا برای مقابله با ویروس کرونا

فدراسیون بین المللی شنا برای حل مشکلات موجود در خصوص ویروس کرونا تیمی را تشکیل داده تا سلامت ورزشکاران، مسئولان و هواداران حفظ شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ فدراسیون بین المللی شنا (FINA) برای  مقابله با مشکلات به وجود آمده در مورد ویروس کرونا یک تیم تشکیل داده است. سه پزشک و دو مربی عضو این تیم هستند که از اعضای فینا انتخاب شده‌اند. آنها به رئیس کمیته پزشکی ورزشی و نایب رییس آن پیوستند و همه این اعضا قرار است نحوه گسترش ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند. سایر مسئولیت‌های این تیم شامل پیش بینی تأثیر این ویروس بر مسابقات فینا، توصیه اقدامات حفاظتی، اطلاع رسانی به کشورهای عضو FINA در مورد راهکارهایی برای به حداقل رساندن شیوع ویروس و هماهنگی با کمیته پزشکی بین المللی المپیک (IOC) است.

فدراسیون بین المللی شنا از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در حد امکان تلاش زیادی برای حفظ سلامت ورزشکاران، مسئولان و هواداران انجام داده است.

بیش از ۱۲۱۰۰۰ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند و ۴۳۸۳ نفر فوت کرده‌اند. با توجه به اینکه شیوع این ویروس از چین بوده آنها بسیاری از رویدادهای بین المللی شنا را از دست داده‌اند.

در حال حاضر، FINA هیچ تغییر کلی در مسابقات انتخابی المپیک پیش بینی نمی‌کند. پس از انصراف میزبان مسابقات، فینا مجبور شد مرحله انتخابی المپیک واترپلو در ایتالیا و قهرمانی آسیا در قزاقستان را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب