امینی: گرفتن کرسی‌های بین المللی به پیشرفت ورزش ایران کمک می‌کند

رئیس کمیته فنی واترپلوی آسیا گفت: حضور الکساندر چیریچ در ایران یکی از شانس‌های واترپلوی ما است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از فارس، خسرو امینی درخصوص ابقای خود به سمت رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا اظهار داشت: کنگره کنفدراسیون آسیا برگزاری شد و رضوانی توانست عضو هیأت رئیسه شود و من هم به عنوان رئیس کمیته فنی واترپلو به مدت ۴ سال ابقا شدم. در چند بخش دیگر هم شانس‌هایی داریم و می‌توانیم کرسی‌هایی را کسب کنیم؛ البته هنوز چیزی قطعی نشده است.

وی ادامه داد: گرفتن این کرسی‌های کمک زیادی به پیشرفت شنا، شیرجه و واترپلو در ایران می‌کند. ضمن اینکه می‌توان نظارت بیشتری کرد تا حقی از ایران در مسابقات مختلف ضایع نشود. سایر موارد برای موفقیت و پیشرفت هم با تمرین و برنامه‌ریزی حاصل می‌شود.

خبره هیات رئیسه فدراسیون ایران درخصوص شرایط کلی واترپلو در ایران خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان واترپلوی ایران مربی خیلی خوبی دارند و من معتقدم که چیریچ یکی از شانس‌های واترپلوی ایران است. وی حدود ۴۰ سال سن دارد و با این حال معتقدم که چیریچ از مربیانی است که مثل او را کم می‌توان پیدا کرد، هرچند که باید اذعان کرد قطعاً مربیان بهتر از وی هم در جهان هستند که البته دستمزدهای بسیار بالا می‌خواهند.

امینی با بیان اینکه بودجه برای فدراسیون‌های ورزشی بسیار مهم است، افزود: اگر بودجه نباشد فدراسیون نمی‌تواند برنامه‌های خود را اجرا کند و وقتی برنامه‌های یک فدراسیون اجرا نشود، نمی‌توان قدم از قدم برداشت. مسئولان هدفگذاری کرده‌‌اند که واترپلوی ایران در جمع ۴ تیم برتر آسیا قرار بگیرد و این موضوع نیازمند تمرین زیاد و برنامه‌ریزی دقیق است.

رئیس کمیته فنی واترپلوی آسیا گفت: چندی پیش یکی از واترپلوئیست‌ها گفته بود که اندازه یک کارگر هم پول نمی‌گیریم و با این شرایط نمی‌توان به فکر پیشرفت بود. با این شرایط معتقدم کاری از دست فدراسیون هم برنمی‌آید. باشگاه‌ها باید در این موارد کمک حال ورزشکاران باشند که متاسفانه این کار را نمی‌کنند. باشگاه‌ها بیشتر به فکر فوتبال و والیبال هستند و حتی در بسکتبال هم زیرش داشته‌اند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب