انصاری: رعایت پروتکل‌ها هزینه زیادی دارد/ در مسابقات شنا برخوردی وجود ندارد

عضو تیم ملی شنا گفت: قطعا رعایت پروتکل‌های بهداشتی هزینه زیادی دربر دارد که امیدوارم بتوانیم با رعایت همه مسائل مسابقات را برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهدی انصاری در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا در خصوص تمرینات تیم ملی شنا اظهار کرد: فعلا یک استخر برای تمرین داریم. نمی‌توان گفت شرایطمان خوب یا بد است. هفته گذشته هم یک جلسه میان خانواده شنا برگزار شد و پک بهداشتی به ما داده شد. قرار است هفته آینده هم مبلغی به حسابمان واریز شود.

عضو تیم ملی شنا در ادامه گفت: چند ماهی هم هست که تمریناتمان را آغاز کرده‌ایم، هر چند که به خاطر کرونا تمرینات برخی مواقع کم و بیش انجام شده اما از هیچی بهتر است. فعلا تنها همین استخر را داریم و اردوها به صورت متمرکز نیست. نه می‌توان گفت شرایط خوب است نه بد. شرایط حداقلی را برایمان درنظر گرفتند. می‌دانید که ما ورزشکاران قانعی هستیم! همینطور تمرینات را پیش می‌بریم تا ببینیم چه می‌شود.

انصاری گفت: مسابقات لیگ جهانی شنا شروع شده است و همه قهرمانان در حال مسابقه هستند. انصاری مدعی شد تنها کشوری که فکر کنم همه استخرها را تعطیل کرده ایران است و دلیل آن را هم نمی‌دانیم ولی استخرهای کل دنیا از روز اول شیوع کرونا باز بوده و ورزشکاران فعال بودند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ برگزاری مسابقات بین‌المللی مشخص شده است، گفت: فعلا مشخص نیست ما را به مسابقات بین‌المللی اعزام کنند، اما فعالیت‌های فدراسیون جهانی و مسابقات قهرمانی کشور بسیاری از کشورها همچون ایتالیا و مجارستان آغاز شده است.

شناگر تیم ملی با گلایه از برگزار نشدن لیگ شنا گفت: در ایران حتی لیگ کشتی هم شروع شده ولی لیگ ما هنوز شروع نشده است. شرایط در کشتی بدتر از ماست چون مسابقاتشان تن به تن است اما می‌گویند همه چیز به خاطر سلامت شناگران است‌ و نمی‌خواهند لیگ ما را شروع کنند. لیگ دوومیدانی هم شروع شده بود که گویا به دلیل مثبت شدن تست چندین نفر متوقف شد. در شنا برخوردی وجود ندارد شاید تنها در اتاق هماهنگی برخوردی باشد که در آنجا هم زیاد نیست. گفته می‌شود به خاطر سلامتی خودمان است.

انصاری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط سایر کشورها گفت: در مسابقات لیگ جهانی شنا هر روز از ورزشکاران تست pcr گرفته می‌شود، هر ورزشکار اتاق انفرادی دارد، میز غذاخوری اش جدا است و همه موارد را در نظر می‌گیرند که اتفاقی برای ورزشکاران رخ ندهد. قطعا رعایت این موارد هزینه زیادی را دربر دارد بنابراین ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی در پایان گفت: البته باید از رضوانی تشکر کنم که در این شرایط حواسش به ورزشکاران بوده و حمایت‌های لازم را انجام داده است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.