اول رجب سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) مبارک باد

فدراسیون شنا ولادت با سعادت خورشید علم، مخزن الاسرار توحید، شکافنده معماهاى وجود، حضرت امام محمد باقر علیه السلام را تبریک می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ابوجعفر، امام محمدباقر(ع) پنجمین آفتابی است که بر افق پرنور امامت، جاودانه درخشید. زندگی پرنور و برکت آن حضرت، سراسر دانش و ارزش بود و از همین روی «باقرالعلوم»؛ یعنی شکافنده دشواری‌های دانش و گشاینده پیچیدگی‌های معرفت نامیده شد.

از دیدگاه علمای شیعه و بسیاری از علمای اهل سنت، امام باقر (ع) در زمان حیات خویش، شهرت علمی عالم‌گیری پیدا کرد و همواره در محضر ایشان، مراجعان فراوانی از بلاد اسلامی حاضر بودند.

امام باقر(ع) از دوران کودکی، شکافنده دانش­ها شناخته شده بود؛ تا آن جا که در ستایش دانش او، شاعران، قصیده­ها سروده و نویسندگان، قلم­فرسایی­ها کرده اند.

این امام بزرگوار، مبانی عقیدتی و باورهای دینی جامعه اسلامی را استوار کرد و به نقد و اصلاح اندیشه­‌های انحرافی و باورهای نادرست راه یافته در قلمرو اسلامی پرداخت. فرهنگ فقهی و احکام شریعت را گسترش داد، با باور­های غلط در کار اجتهاد و استنباط احکام فقهی مبارزه کرد، جامعه شیعی را به سوی اندیشه­‌های ناب اسلامی هدایت فرمود، تشکیلات شیعی را از خطر انهدام و نابود شدن در زیر چرخ­های حاکمیت استبدادی امویان حفظ کرد و به جامعه اسلامی در زمینه­‌های عبادت، زهد، کار و تلاش، علم، اخلاق و حضور مفید و سازنده در اجتماع، الگوهای عملی را شناساند.

فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو ولادت با سعادت پنجمین آفتاب تابناک آسمان ولایت و امامت امام محمدباقر (علیه السلام ) شکافنده‌ی دانش نبوی و وارث علم علوی و آغاز فصل عبادت و نوشیدن از نهر گوارای رجب را به تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب