بازگشت امید با برگزاری رقابت های رکوردگیری شنا

روز گذشته (چهارشنبه) رقابت‌های تایم ترایال و انتخابی تیم ملی شنا آب‌های آزاد بصورت غیر متمرکز در سه شهر اصفهان، تهران و خراسان رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و والترپلو؛  روزگذشته(چهارشنبه) در سه پایگاه ملی شنا تهران، مشهد و اصفهان رقابت‌های تایم ترایال و انتخابی تیم ملی شنا آب‌های آزاد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با حضور نماینده فدراسیون پزشکی برگزار شد.

هدف این مسابقات سنجش سطح آمادگی و شرایط تمرین شناگران در کشور بود که با محدودیت‌ها و تعطیلی چند ماهه استخرها همچنان توانسته بودند آمادگی نسبی خود را حفظ کنند.

حمید اسکندریون سرپرست دبیری فدراسیون شنا در  خصوص برگزاری این رقابت‌ها گفت: در یک روز سرد زمستانی شنای ملی ایران با برگزاری یک رکوردگیری از شناگران ملی و منتخب جان تازه ای گرفت. شناگران نشان دادند که با همه محدودیت های کرونایی همچنان با پشتکار و عشق و علاقه به تمرینات خود ادامه می‌دهند.

اسکندریون در ادامه افزود: دراین رکوردگیری بیش از ۳۰ شناگر در انتخابی تیم ملی آبهای آزاد(۵ کیلومتر ) شنا کردند که واقعا حضور این همه شناگر در این شرایط خیره کننده بود. امیدواریم که بتوانیم با سازماندهی و تشکیل تیم ملی آبهای آزاد در آینده حضور خوبی در مسابقات بین المللی داشته باشیم. همچنین در رکوردگیری مواد مختلف شنا نیز شناگران ملی توانستند حد نصاب های نزدیک به بهترین رکوردهای خود را در شرایط آمادگی نسبی و میان فصل تکرار کنند.

وی در خصوص نصب و راه اندازی تاچ پد های جدید در استخر آزادی گفت: از نکات مثبت دیگر این رکوردگیری راه اندازی و آزمایش دستگاه زمان سنج الکترونیکی بود که بعد از چند سال شناگران ما توانستد از آخرین تکنولوژی موجود در جهان در مسابقات داخلی تجربه کنند. در چند سال گذشته از زمان سنج های دستی یا نیمه اتوماتیک استفاده می‌شد که با تلاش های مسئولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی سیستم تاچ پد استخر آزادی را اندازی شد.

اسکندریون در پایان اشاره کرد: با برگزاری این مسابقات رکوردگیری امیدوار شدیم که تا در تاریخ‌ای ۲۱ و ۲۲ اسفند ماه سال جاری اولین مرحله هجدهمین دوره لیگ شنا را با شرایط ایده آل برگزار کنیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.