بالسینی: المپیک ۲۰۲۰ را با «وایلدکارت» نمی‌خواهم/ شنای ایران سهمیه حضور در توکیو را کسب می‌کند

ملی‌پوش شنای کشورمان گفت: قول می‌دهم که شنای ایران سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد و ان‌شاالله در توکیو حضور خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ متین بالسینی، ملی‌پوش شنای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیرامون شرایط تمرینی این روزهایش اظهار داشت: هفته‌ای ۹ جلسه در آب تمرین می‌کنم و ۱۲ جلسه هم به بدنسازی و سایر تمرینات می‌پردازم. از تابستان سال ۱۳۹۹ کمی روال بهتر شده و با خیال راحت‌تری به آماده‌سازی بدنی می‌پردازم و به‌دنبال این هستم که هر روز از دیروز خودم بهتر باشم.

وی درباره رکوردگیری و هدف‌اش بیان کرد: یک ماه پیش در رکوردگیری و در تمرین، رکورد ۲۰۰ متر ایران را جابه‌جا کردم. هدف من در نگاه اول کسب سهمیه نیست، بلکه به این فکر می‌کنم تا ۲۰۰ متر را زیر ۲ دقیقه شنا کنم که همان پارامتر ورودی به مسابقات المپیک نیز هست.

بالسینی با اشاره به شرایط کرونایی جهان و لغو مسابقات عنوان کرد: خیلی از مسابقات گزینشی المپیک توکیو لغو شده و برنامه‌های فینا هم به‌هم ریخته؛ تا به امروز تصمیم بر این است که اواخر اسفند مسابقات ورودی به المپیک برگزار شود و در آخر این فدراسیون است که تصمیم می‌گیرد به کدام مسابقات اعزام شویم.

این شناگر ایرانی در خصوص مسابقات لیگ برتر و اردوهای مشترک شنا گفت: مقرر شده که در هفته سوم اسفندماه آتی دور اول لیگ برگزار شود اما فعلاً اطلاعی از دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه مسابقات نداریم. درباره اردوهای مشترک هم بعضی‌اوقات شناگرانی از شهرستان‌ها به استخر آزادی می‌آیند و تمرین می‌کنیم ولی به‌دلیل شرایط بهداشتی هنوز اردوی مشترک خوب و متمرکز نداشته‌ایم.

متین بالسینی نهایتاً در مورد سهمیه وایلدکارت المپیک ۲۰۲۰ توکیو تأکید کرد: من به‌شخصه اگر با وایلدکارت مجاز به حضور در رویداد المپیک شوم، به توکیو نخواهم رفت؛ همین‌جا قول می‌دهم که شنای ایران سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد و ان‌شاالله در توکیو حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب