برگزاری اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ایران

اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ایران در رده سنی نوجوانان از 30 آبان لغایت 4 آذرماه سال 1397در رشته‌‌های شنا و شیرجه ویژه پسران با حضور نمایندگان استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با توجه به برنامه ریزی دفترآموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاری سالانه المپیاد استعداهای برتر ایران، اولین دوره این المپیاد ۳۰ آبان الی ۴ آذر ۱۳۹۷ در رده سنی نوجوانان ویژه پسران با حضور نمایندگان استانهای کشور برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها با هدف پشتوانه سازی و تقویت تیم های ملی شنا و شیرجه همچنین حضور پرقدرت رشته های ورزشی کشور تا المپیک جوانان ۲۰۲۲ (آبان ماه سال ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت.

المپیاد استعدادهای برتر ایران رشته شنا در ۲ رده سنی ۱۱-۱۲ سال و ۱۳-۱۴ سال و رشته شیرجه در ۲ رده سنی ۱۲-۱۳ سال و ۱۴-۱۵ سال(گروه های سنی C و B )برگزار می‌شود.

هیات‌های شنای استان‌ها می‌بایست از هم اکنون نسبت به برنامه ریزی در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی در سطوح شهر، بخش، شهرستان و منتخب استان اقدام لازم را انجام دهند. نظر به اهمیت این المپیاد، بعنوان بالاترین مسابقه رسمی قهرمانی کشور در سال جاری، پیشنهاد می‌شود، نسبت به تعیین ورزشکاران منتخب استان تا مورخ ۱۰ آبان ۱۳۹۷ اقدامات لازم را انجام داده و از زمان باقی مانده تا مسابقات، در خصوص تشکیل اردوی آماده سازی تیم استان استفاده کنند.

با توجه به هماهنگی بعمل آمده با وزارت ورزش و جوانان، در رشته شنا ، ۷ورزشکار در رده سنی ۱۱-۱۲ سال، ۸ورزشکار در رده سنی ۱۳-۱۴ سال،  به همراه ۲ مربی و ۱ سرپرست جمعاً ۱۸ نفر همراهی می کنند. در رشته شیرجه، ۲ورزشکار درگروه سنی C (12-13سال) ۲ورزشکار در گروه سنی B (14-15سال) به همراه ۱مربی، ۱سرپرست و ۱داور جمعاً ۷ نفر درمنتخب هر استان حضور خواهند داشت.

در رشته شیرجه، مواد مسابقات شامل:

۱- شیرجه از تخته فنر ۱ متر(گروه سنی C و B)

۲- شیرجه از تخته فنر ۳ متر(گروه سنی  C و B)

۳- شیرجه از سکو (ارتفاع طبق قوانین فینا) (گروه سنی  C و B)

۴-شیرجه هماهنگ از تخته فنر ۳متر (گروه سنی B )

۵-شیرجه هماهنگ از سکو (گروه سنی B) ارتفاع طبق قوانین فینا

 

در رشته شنا، مواد مسابقات شامل:

شنای آزاد : ۵۰- ۱۰۰- ۲۰۰ – ۴۰۰ – ۸۰۰ متر

شنای قورباغه : ۵۰ – ۱۰۰ – ۲۰۰ متر

شنای پشت : ۵۰ – ۱۰۰ -۲۰۰ متر

شنای پروانه : ۵۰- ۱۰۰ – ۲۰۰ متر

شنای مختلط انفرادی : ۲۰۰ متر

شنای امدادی : ۱۰۰×۴ متر آزاد – ۱۰۰×۴ متر مختلط

یکی از ویژگی های مهم المپیاد استعدادهای برتر ایران، الزام نمودن ثبت مشخصات ورزشکاران، مربیان، داوران و عوامل و سایر عوامل اجرایی در سامانه بانک اطلاعات وزارت ورزش و جوانان(سامانه مبین) می باشد.

المپیاد استعدادهای برتر ایران با شعار؛ ورزش، دوستی و آینده ای بهتر با رویکرد عدالت محوری و بهره مندی یکسان از امکانات برای نوجوانان ایران اسلامی، طراحی و برنامه ریزی شده است.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب