بیداریان: همه خانواده شنا در تلاش هستند استخرها باز شوند/سلامت ورزشکار اولویت ماست

دبیر هیأت شنای استان تهران گفت: تمام تلاش خانواده شنا این است که استخرها زودتر باز شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو, محمد بیداریان ملی پوش اسبق تیم شنا و دبیر هیات شنا استان تهران در گفت و گو با خبرگزاری فارس، درمورد تعطیلی استخرها در دوران کرونا و راهکارش برای رفع این مشکل اظهار داشت: متاسفانه استخرها همچنان تعطیل هستند و فعالیتی در رشته شنا، شیرجه و واترپلو صورت نمی‌گیرد. سه شناگر ما با شرایطی ویژه در استخر آزادی تمرین می‌کنند، اما قشر عمومی جامعه، ورزشکاران جوان و مربیان هیچ فعالیتی ندارند.

وی با بیان اینکه فکر می کنم این شرایط ضربه بزرگی به معیشت بسیاری از ورزشکاران بزند، ادامه داد: در هفته گذشته فدراسیون نامه ای به هیأت های استانی ارسال کرد که با فدراسیون پزشکی هماهنگ شود تا یک استخر در هر استان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی به تیم های شنا اختصاص پیدا کند.

دبیر هیأت شنای استان تهران خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ جهانی شنا هفته گذشته در مجارستان شروع شد؛ این مسابقات در شرایطی برگزار می شود که هر روز از ورزشکاران تست گرفته و در هر اتاق فقط یک ورزشکار اسکان دارد. شنا رشته پر برخوردی نیست و می توان با مدیریت و حساسیت از استخرها استفاده کرد.

بیداریان عنوان کرد: اگر استخرها باز نشوند، افراد زیادی دچار مشکل خواهند شد. از روز اول که کرونا آمد استخرها را تعطیل کردند و این شرایط همچنان ادامه دارد؛ گویا ویروس کرونا از استخر در آمده است! این شرایط در حالی اعمال شده که تاکنون هیچ مورد مثبتی از استخرها گزارش نشده است. لیگ کشتی و والیبال و هندبال برگزار شده و فوتبال هم قرار است آغاز شود، اما تاکنون فکری به حال شنا نشده است. خانواده شنا تمام هدفش این است که استخرها زودتر باز شوند.

دبیر هیأت شنای استان تهران درمورد انتخاب اسکندریون به عنوان دبیر جدید فدراسیون شنا، تصریح کرد: اسکندریون یکی از قدیمی های رشته شنا است. زمانی که من ۷ سال سن داشتم او مربی شنای زنجان بود. مدتی رئیس هیأت شنا بود و فکر می کنم ۱۰ سال است که به عنوان عضو کمیته فنی فعالیت می کند. رضوانی تصمیم گرفت از وی استفاده کند که فکر می کنم انتخاب درستی بود چون او از خانواده شنا است و از نظر علمی هم جایگاه خوبی دارد.

عضو کمیته فنی شنا در پایان افزود: در شرایط کرونایی و تعطیلی استخرها، با حضور اسکندریون اقدامات خوبی صورت گرفته است که امیدوارم ادامه داشته باشد. رضوانی، اسکندریون و سمیع زاده در تلاش هستند تا استخرها هرچه زودتر بازگشایی شود.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.