المپیک 2012 لندن- محمد بیداریان شنا

بیداریان: یکی از ضعف های شنا عدم بهره مندی از استخرهای استاندارد است

کارشناس شنای ایران گفت: متاسفانه یکی از بزرگترین ضعف‌های ما برای پرورش شناگران این است که ما از استخرهای استاندارد بهره نمی‌بریم .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد بیداریان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اظهار کرد: مسئولان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو،کادر فنی تیم‌های ملی شنا و شناگران کشورمان همگی در تلاش هستند تا این رشته ورزشی دوباره به روزهای اوج خود که طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ بود نزدیک شوند. توقعات از ورزش شنا بالا و امکانات کم است اما با همه کمبودها خوشبختانه جمال چاوشی‌فر موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی شد.
وی افزود: شناگران کشورمان با تمامی داشته‌های خود در مسابقات شنای جهانی کازان شرکت کردند و عملکرد خوب و قابل قبولی هم در این رقابتها داشتند. به اعتقاد من برخی منتقدین از شناگران توقع بی‌مورد دارند و با امکانات کم نمی‌توان انتظار زیادی از این رشته ورزشی داشت. متاسفانه یکی از بزرگترین ضعف‌های ما برای پرورش شناگران این است که ما از استخرهای استاندارد بهره نمی‌بریم و قهرمانان کشورمان مجبور هستند در استخرهایی که بلیت فروشی در آن صورت می‌گیرد تمرین کنند و این مساله جای تاسف دارد.
وی گفت: ما نباید همه تقصیرها را برگردن وزارت ورزش و جوانان بیندازیم و فقط از آنها طلب کمک کنیم زیرا ساخت استخر وظیفه وزارت ورزش نیست حتی ارگان‌های بزرگ مثل آتش نشانی، ارتش، نفت و… نیز با امکانات خوبی که در اختیار دارند و مدعی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی هستند،از استخرهای استاندارد استفاده نمی‌کنند.
بیداریان افزود: متاسفانه سرمایه‌گذارانی هم که استخر‌هایی را در سطح شهر احداث می‌کنند به فکر درآمدزایی خود هستند، البته اشکالی هم ندارد چون سرمایه‌گذاران هزینه می‌کنند تا به درآمدزایی برسند اما اگر آنها بتوانند در ساخت استخر از همان ابتدا رعایت استاندارهای لازم را در دستور کار قرار دهند شناگران ما هم می‌توانند با استفاده از این امکانات در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند.
وی گفت: استخرهای ما در حال حاضر حتی رختکن‌های مناسب هم ندارد و برخی شناگران در استخرهای سطح شهر کنار آب لباس های خود را عوض می‌کنند.  امیدوارم همه مسئولان دست به دست هم دهند و از هر طریقی که می‌توانند به رشد و توسعه ورزش کشور کمک کنند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب