فرا رسیدن ایام جانسوز تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد

فدراسیون شنا در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به تمامی شیعیان جهان تسلیت می گوید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عاشورا فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب محمدی است که نقشی حیاتی در استحکام ریشه ها و رویش شاخه های آن ایفا کرده است. عاشورا هیچ گاه در محدوده زمان و جغرافیای خاصی محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش تشیع در راستای حرکت ها، جنبش ها و قیامهای راستین شیعه، پل بسیاری از نهضتهای دیگر در برابر کانون های ظلم و کفر و نفاق بوده است.

پیام عاشورا، درس بصیرت در دین، درس فقاهت به معنای فهم عمیق از دین و درس ولایت مداری است و این مسئله باعث شده که یاران امام حسین(ع) تا مرز شهادت گوش به فرمان رهبر خود باشند و ولایت مدار باقی بمانند.

و حسین(ع) آموزگار بزرگ مکتب ایثار و شهادت است که درس عشق و دلدادگی را در گوش زمان زمزمه کرد و اینک پس از گذشت قرن های متمادی از آن واقعه بزرگ، هنوز درس آزادگی او در دل و جان انسان های آزاده در چهار گوشه جهان تبلور عینی دارد و هنوز مسلمانان و غیرمسلمانان او را الگوی بارز و برجسته و مصداقی ارزشمند از رشادت و از خودگذشتگی می دانند و بر صلابت بی چون و چرای زاده رسول الله(ص) سر تعظیم و تکریم فرود می آورند. از همین روست که نزدیک به ۱۴ قرن هنوز ندای”هل من ناصر ینصرنی” کیست مرا یاری کند؟ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به گوش می رسد و خیل مشتاقان آن حضرت هر سال به یاد مظلومیت اهل بیت(ع) سیاه پوش می شوند و مراسم عزاداری برپا می کنند.

نهضت حسینی و انقلاب فیاض و جوشان عاشورا یک بعثت بدون وحی و شکفتن گلبانگ توحید در چکاچک شمشیر بر بلندای نیزه هاست. کربلا عرصه انفجار نور و ظهور حماسه از یک سو و تبلور قساوت و حد اعلای فاجعه از سوی دیگر است. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

فدراسیون شنای ایران با گرامیداشت این ایام، شهادت پرچمدار عزت و آزادگی و نمونه کامل ایثار و فدارکاری در راه احیای دین را به تمامی شیعیان جهان تسلیت می گوید.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب