تشکیل کمیته فنی شنا برای انتخابی تیم ملی و رکوردگیری/ اسکندریون: هیچ تست مثبتی نداشتیم

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: این هفته کمیته فنی را برای مشخص شدن زمان انتخابی تیم ملی، رکوردگیری و زمان آغاز لیگ برتر تشکیل می دهیم.

عبدالجوادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید اسکندریون در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تعطیلی تمرینات شناگران اظهار کرد: هفته سومی است که با توجه به محدودیت‌ها تمرینات شناگران تعطیل است. بنا داریم روز سه شنبه جلسه کمیته فنی را داشته باشیم تا زمان رکوردگیری از شناگران، تاریخ انتخابی تیم‌های ملی برای بازی‌های ساحلی، زمان برگزاری لیگ برتر، اضافه شدن تعدادی شناگر مستعد به تمرینات استخر آزادی، تاریخ برگزاری اردوها و .. را تعیین کنیم. سه شنبه تصمیمات خوبی خواهیم گرفت.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه در پاسخ به این سوال که زمان  مسابقات انتخابی از کدام ماه خواهد بود گفت: ان‌شاءالله از ماه‌های آینده زمان بندی می‌کنیم. در آذر که برنامه‌ای نداریم ولی با گذشت زمان و بهتر شدن شرایط سعی می‌کنیم مجوز برگزاری مسابقات انتخابی و اردوها را به صورت قرنطینه کامل مخصوصا برای شناگران المپیکی بگیریم و برنامه‌ها را شروع کنیم.

اسکندریون در خصوص آغاز لیگ برتر شنا و واترپلو نیز گفت: یکی دیگر از تصمیمات کمیته فنی در روز سه شنبه برای آغاز لیگ خواهد بود. ان شاءالله اگر امکان داشته باشد لیگ را به صورت تک مرحله‌ای در اسفند ماه آغاز کنیم. البته باز هم انجام لیگ بستگی به شرایط شیوع کرونا دارد. اگر امکان برگزاری وجود داشته  و شرایط مناسب باشد لیگ را هم آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص بازگشایی تک استخرهای هر استان برای ملی‌پوشانی همچون مجتبی ولی‌پور که شانس کسب سهمیه المپیک دارند گفت: با توجه به دو هفته محدودیت‌هایی که برای کاهش شیوع کرونا ایجاد شد با آغاز آن استخرها مخالفت شد. اما ما تمهیداتی برای این شناگران داریم، برای ولی‌پور در استخر آزادی مجوز گرفتیم که هر دو هفته یا سه هفته چند روزی برای تمرین بیاید. در اولین فرصت می تواند از این شرایط استفاده کند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه گفت: البته ما استخری هم در تبریز برای ولی‌پور در نظر گرفته‌ایم تا مجوزش را بگیریم. اگر مجوز استخر میرداماد تبریز را بگیریم  تمرینات شناگران مخصوصا ولی‌پور که برای کسب سهمیه المپیک تمرین می‌کند فراهم می‌شود. ولی مجوز استخر آزادی را هم برای او گرفته ایم که بتواند از این استخر استفاده کند و تمریناتش را داشته باشد.

اسکندریون در ادامه گفت: در خواست داریم که حتما ستاد کرونا مجوز بازگشایی تک استخرها را به ما بدهد. همه رشته‌ها شروع کرده‌اند. ما هم جزو رشته‌های برخوردی نیستیم و در این رشته‌ها امکان تمرین در شرایط سخت و بد هم وجود دارد. از اول تیر هم ورزشکاران ما تمرین می‌کنند و خداراشکر مشکلی نبود و هیچ تست مثبت کرونا هم نداشتیم. ورزشکاران ما هر دو سه هفته یکبار تست می دهند و تاکنون مورد مثبت نداشتیم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان گفت: استخر آزادی برای تمرین تیم ملی واترپلو فراهم است و هر زمان که کادر و کمیته فنی واترپلو صلاح بدانند می توانند تمریناتشان را آغاز کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.