تقی عسگری: حمایت های خانواده شیرجه و فدراسیون در زمان بیماری برایم با ارزش بود/ هرگز کسی را نفرین نکردم

پدر شیرجه ایران گفت: تعدادی از خانواده ورزش های شنا، شیرجه و واترپلو هم جویای احوال بودند که در شرایط بیماری برای من بسیار با ارزش بود و همچنین لازم میدانم تشکر ویژه خود را از محسن رضوانی ریاست فدراسیون شنا اعلام کنم که در تمامی مراحل مداوا کنار من بودند و از هیچ کمکی دریغ نکردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واتپلو؛ تقی عسگری متولد بهمن ماه ۱۳۰۳ است. وی در سن بیست سالگی یعنی در سال ۱۳۲۳ نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال ۱۳۴۴ به طور متناوب در ۱۱ دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرد ه و ۹ باربه مقام قهرمانی و ۲ بار هم نایب‌قهرمان این رقابتهای مهم داخلی دست یافت. وی دربخش بین الملل هم با حضور در بازیهای آسیایی دهلی نو در سال ۱۳۳۰ موفق شد در دو رشته شیرجه از سکوو تخته برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور و در میدان مهم بازیهای اسیایی به روی سکو رفته و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند . آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد، ۴۱ ساله بود و پس از کسب مقام نخست، با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد ، و از آن پس این چهره سرشناس ورزش شیرجه کشور به دلیل سوابق درخشان و تکرار ناشدنی فوق با لقب «پدر شیرجه ایران» نامیده و شناخته می‌شود. تقی عسگری در عرصه مربیگری هم فعال بوده و مدرک داوری بین‌المللی در شیرجه را کسب کرده است وی در حال حاضر مسئولیت کمیته عمران فدراسیون شنا را بر عهده دارد.

متاسفانه با خبر شدیم که این چهره پیشکسوت ورزش شیرجه کشور به بیماری کرونا مبتلا شده است لذا گفتگویی با وی انجام دادیم تا ضمن احوالپرسی از او نظرات وی را پیرامون مسائل مهم مرتبط با رشته .ورزشی شیرجه جویا شویم که میخوانید.

تقی عسگری در ابتدا درارتباط با ابتلا به ویروس کرونا گفت : چندی پیش خود و همسرم درگیر بیماری منحوس کرونا شده و مدتی در بیمارستان بستری شدیم که روزهای سختی بود ولی خداروشکر خطر رفع شد، در حال حاضر در منزل استراحت کرده و و جهت بازگشت قوای جسمانی در منزل به نرمش می پردازم.

وی افزود : خوشبختانه دکتر معالج من در بیمارستان از مربیان اسبق شنا بود و در جهت مداوای من تلاش زیادی داشت که لازم میدانم از وی و سایر کادر پزشکی تشکر کنم، تعدادی از خانواده ورزش های شنا، شیرجه و واترپلو هم جویای احوال بودند که در شرایط بیماری برای من بسیار با ارزش بود و همچنین لازم میدانم تشکر ویژه خود را از محسن رضوانی ریاست فدراسیون شنا اعلام کنم که در تمامی مراحل مداوا کنار من بودند که از ایشان هم تشکر میکنم و از هیچ کمکی دریغ نکردند.

پدر شیرجه ایران در ادامه گفتگو در زمینه ایجاد شرایط لازم برای موفقیت تیم ملی شیرجه ایران در بازیهای اسیایی آتی گفت: با برگزاری اردوها و مسابقات متعدد تدارکاتی قطعا شیرجه و های ملی پوش ما با سطح امادگی قابل قبولی در بازیهای آسیایی آینده شرکت خواهند کرد، اما نباید فراموش کنیم که تحول جدی و پایدار در ورزش شیرجه کشور منوط به این است که از سنین پایه در جهت کشف استعداد ها و تربیت آنها در سراسر کشور تلاش کنیم.

وی سپس در رابطه با تاثیر برگزاری لیگ سراسری شیرجه کشور در رشد و اعتلای سطح کیفی ورزش شیرجه کشور گفت : برگزاری لیگ خبر خوبی برای شیرجه است اما باید تعداد مراحل آن بیشتر شود تا ورزشکاران با حضور طولانی تری در پروسه مسابقات از آمادگی بیشتری برخوردار شوند. امیدوارم با پایداری شرایط و از بین رفتن کامل بیماری کرونا در سطح کشور، تعداد مراحل برگزاری مسابقات لیگ در سال آینده دو برابر شود و این رقابتهای مهم در چهار مرحله برگزار شود.

تقی عسگری در ادامه در رابطه با برگزاری اردوهای ارزیابی نوجوانان در ۲۹ اذر لغایت دوم دی در استخر قهرمانی و تاثیر آن در کشف و معرفی چهره‌های جدید به تیم ملی و بحث پشتوانه سازی گفت: برای موفقیت در رشته شیرجه باید از سنین پایین برنامه ریزی انجام شود. رشته شیرجه نیازمند تمرین در خشکی و آب است. و توجه به رده های سنی میتواند عاملی مهم و ریشه ای برای پشتوانه سازی در آینده باشد .

تقی عسگری در ادامه به توسعه ورزش شیرجه و کشف استعدادهای موجود در سطح کشور اشاره کرد و گفت : برای توسعه شیرجه در کشور نیازمند سرمایه گذاری بر روی سنین پایه بوده و تمرینات این رشته علاوه بر استخر نیازمند سخت افزار همچون چاله ابر و تخته شیرجه است.

وی افزود: اینجانب به همراه آقای شکول طرحی به مسئولان فدراسیون شنا ارائه کرده ایم که با کمک تخته های شیرجه چوبی یک متر و سکوی یک متر می‌توانیم استخر های زیادی را برای کشف استعداد ها در سنین پایه، حداقل در مراکز استانها تجهیز کنیم این تخته های چوبی که طرح ساخت آن موجود است تنها نیازمند استخر با عمق ۲.۶۰ متر است که برای رده های سنی زیر ۱۰ سال می‌توان از آن استفاده کرد و با نصب آن در استخر های سطح کشور زمینه ای بسیار عالی برای تربیت استعداد های شیرجه از سنین زیر ده سال فراهم می‌شود. با کمک این تخته های چوبی و تمرین شیرجه رو ها از سنین زیر ۱۰ سال می‌توان ۱۵ الی ۲۰ سال آینده مدال بازی های آسیایی را کسب کرد. همچنین با نصب این تخته های چوبی یک متر در استخر هایی با عمق ۲.۶۰ هیچ گونه خطری برای شیرجه رو های زیر ۱۰ سال بوجود نمی آید و به هیچ عنوان پس از شیرجه به کف استخر برخورد نخواهد کرد،که امیدوارم این پیشنهاد پذیرفته شده و مورد حمایت قرار گیرد

پیشکسوت ورزش شیرجه در پایان گفتگو تاکید کرد : متاسفانه عکسی از من در فضای مجازی منتشر شده و از زبان من عنوان شده که مسئولان ورزش را نفرین کرده ام که این مورد بشدت تکذیب میشود. من فقط از مسئولان ورزش گله دارم که توجه ویژه به ورزش شیرجه و سخت افزار مورد نیاز آن نمیکنند اما هیچ وقت شخصی را نفرین نمیکنم.

وی افزود : آرزوی سلامتی برای یکایک مردم بخصوص خانواده شنا، شیرجه و واترپلو دارشته و امیدوارم هرچه زودتر فعالیت خود را اغاز کرده و بتوانم به استخر بازگردم و با دیدن تلاش ها و فعالیت های شیرجه روهای جوان کشور، این آینده دار ان ورزش ایران، روحیه باز دست رفته خود به دلیل ابتلا به ویروس کرونا را بدست آورم .

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب