تنها نماینده شنای ایران در المپیک امروز به آب می‌زند

آریا نسیمی شاد تنها نماینده شنا و جوانترین عضو کاروان ورزشی المپیک ایران، از ساعت 20:30 امشب (سه‌شنبه) در ماده 200 متر قورباغه مسابقه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات سی‌ویکمین دوره المپیک تابستانی از روز شنبه (۱۶ مرداد ۱۳۹۵) آغاز شد. شنای ایران در این دوره از رقابت‌ها یک نماینده دارد. آریا نسیمی شاد که عنوان جوانترین عضو کاروان ورزش ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ را هم به دوش می‌کشد باید در چهارمین روز مسابقات شنای المپیک، امشب (سه‌شنبه) در ماده ۲۰۰متر قورباغه به آب بزند.

چهارمین روز مسابقات شنا از ساعت ۲۰:۳۰ امشب به وقت تهران با برگزاری مرحله مقدماتی شنای ۱۰۰متر مردان آزاد آغاز می‌شود. در ادامه مسابقات ۲۰۰متر پروانه زنان پیگیری می‌شود و پس از آن نوبت به آریا نسیمی شاد می‌رسد. طبق برنامه ارسالی از کمیته برگزاری مسابقات این اتفاق رأس ساعت ۲۱:۲۰ خواهد افتاد.

آریا نسیمی شاد باید در مجموعه ورزش های آبی شهر ریودژانیرو و در استخری با گنجایش ۱۴۰۰۰ نفر، در خط  هفم دسته نخست ماده ۲۰۰متر قورباغه با حریفانی از قزاقستان، تایوان، بلژیک، مجارستان، نیوزلند و استونی مسابقه دهد.

آریا در این دوره از مسابقات با رکورد ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه نماینده شنای ایران در ۲۰۰ متر قورباغه است. او پیش از این رکورد ملی این ماده را با زمان ۲ دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه به نام خود ثبت کرده است.

 

پرافتخارترین ورزشکاران این ماده “کوسوکه کیتاجیما”  و “یوشیکو تیسورتا” ژاپنی هستند. هردوی آنها دو مدال طلا در کارنامه دارند. کیتاجیما در المپیک ۲۰۱۲ چهارم شد و امسال با ۳۳ سال سن نامی از او در لیست راه یافتگان به المپیک دیده نمی‌شود. تیسورتا هم متعلق به چند نسل قبل بوده و سال ۱۹۸۶ از دنیا رفته است. البته ژاپنی‌ها همچنان در این ماده مدعی هستند و دو نماینده این کشور رکوردهای خوبی ثبت کرده اند.

مدافع عنوان قهرمانی در این ماده شناگر پرقدرت مجارستانی است. “دنیل گیورتا” که المپیک ۲۰۱۲ را با قهرمانی این ماده به یاد می‌آورد با ثبت زمان ۲:۰۸٫۱۰ جواز حضور در ریو ۲۰۱۶ را کسب کرده است. گیورتا در این ماده تا کنون یک طلا و یک نقره از المپیک به خانه برده است. او در صورت قهرمانی در ریو ۲۰۱۶ یکه تاز تاریخ این ماده لقب می‌گیرد.

 

بهترین زمان ثبت شده برای ورود به مسابقات ریو ۲۰۱۶ متعلق به “جاش پرنوت” آمریکایی است. او با ثبت زمان ۲:۰۷٫۱۷ بهترین عملکرد را برای ورود به المپیک داشته است و در خط چهارم دسته پنجم این ماده به آب می‌زند. البته رقیبان او فاصله اندکی دارند و اختلاف رکورد شناگرانی چون “کوین کوردش” هموطنش و “مارکو کوخ” آلمانی و “یاسوهیرو کوسکی” ژاپنی با او، تنها کسری از ثانیه است.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب