ثبت ۱۲ رکورد ملی و رده سنی در قونیه

در مسابقات شنا پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ملی پوشان ایران موفق شدند 12 بار رکورد های ملی و رده های سنی را جابجا کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۹ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۲ (۱۸ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۱) به میزبانی شهر قونیه ترکیه برگزار شد که رقابت های شنا این دوره  از این بازی ها ۱۳ الی ۱۷ آگوست (شنبه الی چهارشنبه ۲۲ – ۲۶ مرداد) پیگیری و به پایان رسید.

تیم ملی شنای ایران متشکل از ۹ شناگر به همراه کادر فنی تیم راهی این مسابقات شدند که با درخشش ملی پوشان جوان ایران ۱۲ بار رکورد ملی و جوانان در این رقابت ها جابجا شد.

روز اول: ۳ رکورد ملی و یک رکورد رده سنی ۱۷-۱۵ سال

در روز اول این مسابقات ابوالفضل سام در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت با ثبت زمان ۰۲:۰۴٫۶۷ موفق شد رکورد ملی و جوانان این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بوده را بیش از یک ثانیه بهبود بخشد. سام پیش از این در مرحله سوم مسابقات لیگ شنا سال ۱۴۰۰ با ثبت زمان ۰۲:۰۶٫۰۸ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.

در ادامه مسابقات ملی پوشان ایران با ترکیب سینا غلامپور، متین سهران، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری در مرحله مقدماتی ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی با ثبت زمان ۳:۲۳٫۸۲  رکورد ملی این ماده که پیش از این در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به ثبت رسیده بود را جابجا کردند. رکورد پیشین این ماده با زمان ۰۳:۲۶٫۱۲ در سال ۲۰۱۸ توسط سینا غلامپور، غلیرضا یاوری، مهدی انصاری و بنیامین قره‌حسنلو به ثبت رسیده بود. اما این پایان کار نبود و تیم ایران با ترکیب سینا غلامپور، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران در فینال این ماده با با ثبت زمان ۰۳:۲۲٫۴۶ برای دومین بار در یک روز رکورد این ماده را جابجا کردند و موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شدند.


 

روز دوم: ۲ رکورد ملی و ۲ رکورد رده های سنی ۱۵-۱۷ سال

در دومین روز این مسابقات ابوالفضل سام جوان ترین عضو تیم ملی شنا ایران با ۱۷ سال سن در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر کرال پشت با ثبت زمان  ۰۰:۵۶.۷۸ موفق شد رکورد ملی و جوانان این ماده که پیش از این به نام هومر عباسی ثبت بود را جابجا کند. هومر عباسی پیش از این در مرحله سوم مسابقات لیگ شنا سال ۱۴۰۰ با ثبت زمان ۰۰٫۵۷٫۲۱ رکورد این ماده را به نام خود به ثبت کرده بود که سام این زمان را بهبود بخشید.

ابوالفضل سام در ادامه نمایش درخشان خود برای دومین بار در یک روز رکورد این ماده را بهبود بخشید. سام در مرحله نیمه نهایی ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۰۰:۵۶.۳۶ شنا کرد و رکورد خود را بار دیگر جابجا کرد.


 

روز سوم: ۱ رکورد ملی 

در روز سوم رقابت های شنا بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تیم چهار نفره ایران با ترکیب علیرضا یاوری، سینا غلامپور، هومر عباسی و متین سهران در ماده ۴ در ۲۰۰ متر آزاد تیمی به آب زدند و با ثبت زمان ۰۷:۴۳٫۶۲ موفق به جابجایی رکورد ملی این ماده پس از ۱۵ سال شدند. رکورد پیشین این ماده توسط سهیل ملک آشتیانی، محمد بیداریان، امین نوشادی و سعید ملک آشتیانی با زمان ۰۷:۴۴٫۹۳ در مسابقات شنا قهرمانی گروهای سنی آسیا جاکارتا در سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده بود.


 

 

روز چهارم: ۲ رکورد رده سنی ۱۷-۱۵ سال

در چهارمین روز از این رقابت ها  ابوالفضل سام در مرحله مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت با ثبت زمان ۰۰:۲۶٫۳۶ موفق شد رکورد رده سنی ۱۵-۱۷ سال این ماده را جابجا کند. پیش از این امیر محمد عزیزی مقدم در رقابت های جایزه بزرگ شنای کشور سال ۱۳۹۷ با ثبت زمان ۰۰:۲۶,۶۷ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کند که سام این زمان را بهبود بخشید.

جوانترین شناگر ایران در مرحله نیمه نهایی ماده ۵۰ متر پشت نیز بار دیگر رکورد جوانان این ماده را جابجا کرد. سام با ثبت زمان ۰۰:۲۶٫۳۴ موفق شد دو صدم ثانیه رکورد پیشین خود را بهبود بخشد


 

روز پنجم: ۱ رکورد ملی 

در پنجمین و آخرین روز از این رقابت ها  ملی پوشانی ایران با ترکیب ابوالفضل سام ، مهران قاسم زاده ، مهرشاد افقری و متین سهران در ماده ۴ در ۱۰۰ متر مختلط با ثبت زمان ۰۳.۴۶.۵۵  موفق به جابجایی رکورد شدند. رکورد پیشین این ماده با زمان  ۰۳.۴۷.۰۵ توسط هومر عباسی، مهران قاسم زاده، مهرشاد افقری و متین سهران در رکورد گیری پایان سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده بود.

 

 

 

  • رکورد رده ملی و رده سنی ۱۵- ۱۷ سال ماده ۲۰۰ متر  کرال پشت : 

– رکورد جدید : ابوالفضل سام  – زمان ۰۲:۰۴٫۶۷

– رکورد پیشین: ابوالفضل سام  – زمان ۰۲:۰۶٫۰۸

 

  • رکورد ملی ماده ۴×۱۰۰ متر  آزاد تیمی : 

– رکورد جدید: سینا غلامپور، متین سهران، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری – زمان ۰۳:۲۳٫۸۲  

– رکورد جدید: سینا غلامپور، متین سهران، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری – زمان ۰۳:۲۲٫۴۶

– رکورد پیشین: سینا غلامپور، غلیرضا یاوری، مهدی انصاری و بنیامین قره‌حسنلو – زمان ۰۳:۲۶٫۱۲

 

  • رکورد ملی و رده سنی ۱۵- ۱۷ سال ماده ۱۰۰ متر  کرال پشت:

– رکورد جدید : ابوالفضل سام  – زمان ۰۰:۵۶٫۷۸

– رکورد جدید : ابوالفضل سام  – زمان ۰۰:۵۶٫۳۶

– رکورد پیشین: هومر عباسی – زمان ۰۰:۵۷٫۲۱

 

  • رکورد ملی ماده ۴×۲۰۰ متر  آزاد تیمی :

– رکورد جدید :  علیرضا یاوری، سینا غلامپور، هومر عباسی و متین سهران  – زمان  ۰۷:۴۳٫۶۲

– رکورد پیشین: سهیل ملک آشتیانی، محمد بیداریان، امین نوشادی و سعید ملک آشتیانی – زمان ۰۷:۴۴٫۹۳

 

  • رکورد رده سنی ۱۵- ۱۷ سال ماده ۵۰ متر  کرال پشت : 

– رکورد جدید : ابوالفضل سام  – زمان ۰۰:۲۶٫۳۶

– رکورد جدید : ابوالفضل سام  – زمان ۰۰:۲۶٫۳۴

– رکورد پیشین: امیر محمد عزیزی مقدم – زمان ۰۰:۲۶,۶۷

 

  • رکورد ملی ماده ۴×۱۰۰ متر  مختلط تیمی :

– رکورد جدید :   ابوالفضل سام ، مهران قاسم زاده ، مهرشاد افقری و متین سهران  – زمان  ۰۳.۴۶.۵۵

– رکورد پیشین: هومر عباسی، مهران قاسم زاده، مهرشاد افقری و متین سهران – زمان ۰۳.۴۷.۰۵

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.