جابجایی سه رکورد در روز نخست مرحله پایانی هجدهمین دوره لیگ شنا

در روز نخست مرحله پایانی هجدهمین دوره مسابقات شنای باشگاه‌های کشور هومر عباسی، علی جبلی و ابوالفضل سام موفق به رکورد شکنی شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مرحله سوم و پایانی هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی شنای باشگاه‌های کشور پنجشنبه (۱۲ اسفند  ۱۴۰۰) به میزبانی استخر قهرمانی آزادی تهران آغاز شد. در روز نخست این دوره از مسابقات دو رکورد ملی و دو رکورد جوانان جابجا شد.

در جریان رقابت های صبح روز نخست این مسابقات هومر عباسی شناگر تیم کیان شنا گلستان موفق شد با ثبت زمان ۰۰:۲۶.۱۸ رکورد ملی ماده ۵۰ متر کرال پشت را جابجا کند. رکورد پیشین این ماده با زمان ۲۶.۲۸ توسط جمال چاوشی فر در مسابقات قهرمانی جایزه بزرگ دبی سال ۱۳۹۵ به ثبت رسیده بود.

در نوبت عصر روز نخست این مسابقات ابوالفضل سام شناگر تیم شهید هاشمی نژاد مشهد در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت با ثبت زمان ۰۲:۰۶.۰۸ موفق به جابجایی رکورد این ماده در رده ملی و رده سنی ۱۷-۱۵ شد و رکرورد پیشین این ماده که در سال ۱۳۹۳ با زمان ۰۲:۰۶.۳۵ توسط رهام پیروانی در هر دو رده ملی و جوانان به ثبت رسیده بود را بهبود بخشید.

در ادامه علی جبلی از تیم نفت تهران رکرود جدیدی را در ماده ۱۰۰ متر آزاد رده سنی ۱۷-۱۵ به ثبت رساند. جبلی ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۵۱.۵۶ شنا کرد و رکورد پیشین این ماده که به نام  سینا غلامپور با زمان ۵۱.۶۳ در سال ۱۳۹۵ به ثبت رسیده بود را جابجا کرد.

 

 

رکورد های شکسته شده در  روز نخست مرحله سوم مسابقات لیگ شنا کشور:

  • رکورد ماده ۵۰ متر  کرال پشت رده ملی : 

– هومر عباسی شناگر تیم کیان شنا گلستان – زمان ۲۶.۱۸

– رکورد پیشین: جمال چاوشی فر با زمان ۲۶.۲۸

 

  • رکورد ماده ۲۰۰ متر کرال پشت  رده ملی و رده سنی ۱۷-۱۵ سال : 

– ابوالفضل سام شناگر تیم شهید هاشمی نژاد مشهد – زمان ۰۲:۰۶.۰۸

– رکورد پیشین: رهام پیروانی  با زمان ۰۲:۰۶.۳۵

 

  • رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد رده سنی ۱۷-۱۵ سال : 

– علی جبلی تیم نفت تهران – زمان ۵۱.۵۶

– رکورد پیشین: سینا غلامپور  با زمان ۵۱.۶۳

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب