جابجایی هفت رکورد ملی درمسابقات شنا جام ولایت

شناگران ایران در مسابقات شنای مسافت کوتاه جام ولایت موفق به ثبت 7رکورد ملی جدید در رده های سنی بالای 15 و زیر 15 سال شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنای مسافت کوتاه کشور رده سنی بالای ۱۵ سال تحت عنوان “جام قهرمانی ولایت” ۲۱ تا ۲۳ مهر ۱۳۹۴ به میزبانی مشهد و در استخر پارک ساحلی آفتاب این شهر برگزار شد. در این مسابقات استان فارس با مجموع ۵۱۷ امتیاز قهرمان شد و تیم های دلفین آبی و تهران الف به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۲۰ شناگر در قالب ۱۷تیم حضور داشتند و در پایان موفق به ثبت هفت رکورد ملی جدید رده های سنی مختلف شدند. مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد شناگران ملی پوش کشور دو رکورد ملی جدید در ۱۰۰متر پروانه و ۲۰۰متر قورباغه ثبت کردند. علی سراوند، علی فتحی و جواد صدوقی هم در رده سنی زیر ۱۵ سال رکورددار ماده های ۵۰متر قورباغه، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰متر پروانه لقب گرفتند . فتحی توانست در هر سه ماده ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰متر کرال پشت رکوردشکنی کند.

آریا نسیمی شاد ۲۰۰متر قورباغه را در ۲دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۲۲صدم ثانیه شنا کرد و بیش از ۲ثانیه رکورد قبلی خود و کشور در این ماده را بهبود بخشید. پیش از این نسیمی شاد در مسابقات جام ولایت سال گذشته زمان ۲:۱۸.۲۲ را ثبت کرده بود.

دومین رکورد ملی امسال هم به دست مهدی انصاری شکست. انصاری پس از رهایی از بند مصدومیت بار دیگر شنای پروانه را آغاز کرده و در ادامه روند خوبش اینبار رکورد ملی ۱۰۰متر این ماده را در استخرهای مسافت کوتاه به نام خود ثبت کرد. او با زمان ۵۴ثانیه و ۶۳صدم ثانیه رکورد سعید ملک آشتیانی را پس از ۵ سال شکست. پیش از این رکورد این ماده ۵۴.۹۶ بود.

در رده سنی زیر ۱۵ سال علی سراوند کرمانشاهی در فرایند رکوردگیری این جام زمان ۳۱.۲۵ را ثبت کرد و رکورد قبلی را نزدیک به یک ثانیه ارتقا داد.

علی فتحی دیگر رکورد شکن این رده سنی بود. فتحی هم تقاضای رکوردگیری کرد و توانست در هر سه ماده ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰متر کرال پشت نام خود را به عنوان رکورددار زیر ۱۵ سال کشور ثبت کند. او این مسافت ها را به ترتیب ۲۸.۶۲، ۱:۰۲.۶۶ و ۲:۱۶.۱۶ شنا کرد.

جواد صدوقی در ۱۰۰متر پروانه هم آخرین رکوردشکن بود. صدوقی ۱۰۰متر را در ۱:۰۴.۰۶ شنا کرد تا پرونده رکوردشکنی های مسابقات جام ولایت مشهد بسته شود.

 

رکوردهای جدید ثبت شده در مسابقات شنای مسافت کوتاه جام ولایت- ۲۱ تا ۲۳ مهر ۱۳۹۴:

رده سنی بالای ۱۵سال:

ردیف ماده رکورد جدید رکورد قبلی
۱ ۲۰۰متر قورباغه آریا نسیمی شاد- ۲:۱۸.۲۲ آریا نسیمی شاد- ۲:۲۰.۵۶ (جام ولایت مشهد مهر ۹۳)
۲ ۱۰۰متر پروانه مهدی انصاری- ۵۴.۶۳ سعید ملک آشتیانی- ۵۴.۹۶ (مسابقات جهانی دبی آذر۹۴)

 

رده سنی زیر ۱۵سال:

ردیف ماده رکورد جدید رکورد قبلی
۱ ۵۰متر قورباغه علی سراوند- ۳۱.۲۵ آرمان صیدی- ۳۲:۱۰ (جام ولایت مشهد مهر)
۲ ۵۰متر کرال پشت علی فتحی- ۲۸.۶۲ امیرمحمد عزیزی مقدم- ۲۹.۲۲ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )
۳ ۱۰۰متر کرال پشت علی فتحی- ۱:۰۲.۶۶ امیرمحمد عزیزی مقدم- ۱:۰۲.۹۷ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )
۴ ۲۰۰متر کرال پشت علی فتحی- ۲:۱۶.۱۶ امیرمحمد عزیزی مقدم- ۲:۱۹.۲۷ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )
۵ ۱۰۰متر پروانه جواد صدوقی- ۱:۰۴.۰۶ امیر سینا حسینلو- ۱:۰۴.۳۴ (جام آذربایجان شهریور۹۴ )

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب