جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون، جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که پیش از این در مرداد ماه سال جاری برای برگزاری یک دوره کلینیک بین المللی شنا به به ایران سفر کرده بود بود برای انجام مذاکرات و مشاهده عملکرد شناگران ایرانی  سه نوبت از مرحله پایانی مسابقات لیگ شنا کشور را از نزدیک مشاهده کرد. 

جان اونسوی ۴۵ ساله یکی از قهرمانان و رکورداران اسبق شنای ترکیه است که پس از دوران حرفه ای ورزشکاری خود نزدیک به ۲۰ سال به عنوان مربی فعالیت داشته است. این مربی ملی شنای ترکیه حدود ۱۵ سال در کشور آمریکا سابقه کار دارد و به مدت سه سال بعنوان دستیار جیمز گیبسون یکی از مربیان سرشناس دنیا کسب دانش کرده و جز مربیان مورد تایید فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی است و در حال حاضر در کادر فنی مربیان تیم ملی شنای ترکیه و باشگاه شنا فنرباغچه فعالیت می‌کند.

اونسوی  پس از مشاهده عملکرد شناگران ایران در مسابقات لیگ گفت: من سه نوبت از مسابقات را از نزدیک مشاهده کردم و فیلم هایی از شناگران در این مسابقات گرفتم تا بعدا با دقت مورد برسی قرار دهم. ایران شناگران خوبی دارد اما از نظر تکنیک نیازمند اصلاح هستند. اکثر شناگران ایران در شنای خود در پا زدن نیازمند تغییرات زیادی هستند که این موضوع مستلزم تمرکز آموزش بر روی سنین پایه است. 

وی ادامه داد: آموزش از رده‌های پایه اهمیت ویژه ای دارد و باید برای تغییر ساختار شنا ایران در جهت پیشرفت به آموزش شناگران کم سن سال بیشتر  پرداخت. با توجه به مشاهدات من در این دو روز شناگران ایران پتانسیل خوبی در شنا دارند که باید با کمک و همکاری مربیان ایران در جهت اصلاح نکات پایه و تکنیکی قدم برداشت.  دو شناگر ایرانی سامیار عبدلی و مهرشاد افقری هر دو شناگران خوبی بودند و نیازمند تغییرات در تکنیک شنای خود هستند و در کوتاه مدت می‌توان بر روی این دو شناگر زمان گذاشت. اما برای تغییر ساختار در شنای ایران نیازمند یک برنامه بلند مدت هستیم تا از سنین پایه اصول و تکنینک شنا را در شناگران نهادینه کنیم. 

مربی بین المللی فدراسیون جهانی در ادامه در خصوص امکانات سخت افزاری ایران در  شنا گفت: من فقط استخر آزادی را دیدم که این استخر امکانات اولیه برای تمرین شناگران را دارد. اما برای نظر دادن در این خصوص نیازمند اطلاعات بیشتری هستم و باید محل تمرین شناگران در شهر هایشان را از نزدیک ببینم . 

وی ادامه داد: در صورت همکاری با فدراسیون  میتوانیم اردو های کوتاه مدت در ترکیه داشته باشیم و شرایط انجام این امر فراهم است. 

اونسوی در پایان در خصوص ادامه همکاری خود با فدراسیون شنا افزود: من بسیار خوشحال هستم که به ایران سفر کردم. برای برنامه ریزی در جهت پیشرفت شنای ایران نیازمند اطلاعات بیشتری هستم که این امر مستلزم تعامل مربیان در ایران است که با بررسی این اطلاعات می‌توان سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای شنای ایران تدوین کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب