حضرتی: خرداد در مسابقات انتخابی المپیک شرکت می‌کنیم/ شناگران رکوردهای خوبی ثبت کردند

مربی تیم ملی شنا گفت: اگر شرایط فراهم باشد خرداد ماه 1400 در دو مسابقه انتخابی المپیک شرکت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در خصوص حضور شناگران در مسابقات انتخابی المپیک اظهار کرد: اگر شرایط فراهم شود در خرداد در یکی دو مسابقه شرکت خواهیم کرد. تعدادی مسابقه در لیست فینا قرار گرفته است که حکم سهمیه المپیک را دارند. ما ترجیح می دهیم اواسط و انتهای خرداد که آخرین فرصت انتخابی المپیک است در مسابقات شرکت کنیم. فدراسیون در حال مکاتبه با کشورهای مختلف است تا شرایط را بسنجد و ببیند در کدام مسابقه می توانیم شرکت کنیم.

مربی تیم ملی شنا گفت: ۵ شناگر داریم که شرایط فدراسیون و رکوردهای مورد نظر را قبلا کسب کرده بودند. در یکی دو مسابقه دیگر نیز شرایط و آمادگی ورزشکاران را می سنجیم و در نهایت نفرات را به مسابقات انتخابی المپیک اعزام خواهیم کرد.

وی در خصوص مسابقات رکوردگیری گفت: رکوردگیری پایان سال بود. شناگرانی که رده سنی آنها تغییر می کند می خواهند رکوردشان ثبت شود. تنها در رده سنی ۱۱ تا ۱۲ سال رکوردها جابه جا شد. اینکه در سایر رده ها رکورد جابجا نشد هم طبیعی بود چون یک سال است که استخرها تعطیل است. ورزشکاران تمرین نداشتند و با همین شرایط وارد مسابقات شدند.

حضرتی گفت: این رکوردگیری برای شناگران المپیکی هم یک مسابقه تمرینی بود. این دومین بار بود که در سال ۹۹ مسابقه می دادند. بایستی شرایط مسابقه در ذهن ورزشکار تداعی شود. آنها در شرایط تمرینی خوبی در مسابقه شرکت و رکوردهای خوبی هم ثبت کردند.

مربی تیم ملی گفت: حضور در مسابقات برای ما مهمتر از رکوردگیری است. ورزشکار باید استراتژی های مسابقه را تمرین کند. این برای ما اهمیتش از رکورد و هر چیز دیگری مهم‌تر بود. ورزشکار هر چقدر که تمرین کند اگر مسابقه ندهد شرایط و استرس مسابقه را تجربه نمی کند. امیدوارم در سال آینده قبل از خرداد هم یکی دو مسابقه دیگر برگزار کنیم و بعد در مسابقات انتخابی المپیک حاضر شویم.

وی در پایان گفت: از حمایت های فدراسیون تشکر می کنم که در این مدت شیوع کرونا و شرایط سخت، امکان برگزاری اردوها را برای ورزشکاران فراهم کرد. در پایان سال هم یکی دو مسابقه برگزار شد. امیدوارم شرایط مالی و بیماری کرونا در سال آینده بهتر شود. استخرها هم با بازگشایی بیشتر و بهتر شرایط تمرین را برای شناگران همه کشور فراهم کنند.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.