حمید کریمی: امیدوارم طلسم صعود به المپیک را بشکنم/ شناخت مردم از ظرافت‌های شیرجه کافی نیست

ملی‌پوش شیرجه گفت: تمریناتم را با جدیت پیگیری می‌کنم تا بتوانم طلسم صعود رشته شیرجه را به المپیک بشکنم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، حمید کریمی به‌عنوان مهم‌ترین گزینه ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو در رشته شیرجه محسوب می‌شود. او این روزها تمریناتش را با جدیت دنبال می‌کند و امید زیادی دارد تا بتواند صاحب سهمیه المپیک شود و طلسم‌شکنی کند.

حمید کریمی در خصوص وضعیت خود برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک به خبرنگار ورزشی آنا عنوان کرد: نزدیک ۹ ماه در کازان روسیه در کمپ حضور داشتم. متأسفانه ویروس کرونا باعث شد تا به کشور بازگردم. تمرینات را با جدیت دنبال می‌کردیم و روند آماده‌سازی بسیار خوبی داشتیم ولی ناچار شدیم تا پس از همه‌گیری کرونا در حد آماده‌سازی تمرین کنیم و مدتی است که با جدیت تمرینات را پیگیری می‌کنیم.

وی در مورد زمان شروع مسابقات انتخابی المپیک گفت: هنوز هم به خاطر کرونا مشخص نیست رقابت‌های انتخابی المپیک چه زمانی برگزار شود و شاید شاهد تعطیلی المپیک باشیم ولی نباید تمرینات را تعطیل کرد چون هر آن ممکن است خبر جدی برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک داده شود. اگر این خبر داده شود، در اردیبهشت ۱۴۰۰ در مسابقات شرکت خواهیم کرد و امیدوارم طلسم ورود به المپیک را بشکنم.

ملی‌پوش شیرجه در خصوص شرایط تمرینی‌اش عنوان کرد: واقعیت این است که در روسیه تمرینات بسیار خوبی سپری کردیم، خیلی به آینده امیدوار بودیم و پیشرفت بسیار مناسبی کردم. تغییرات فوق‌العاده‌ای داشتم و به ۹۰ درصد آمادگی رسیده بودم ولی قسمت نبود به خاطر وجود یک‌سری موارد که ویروس کرونا ایجاد کرد، تمرینات را ادامه دهیم. ما در ایران از لحاظ تکنیکی و سخت‌افزاری با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توان قول ۱۰۰ درصد برای موفقیت داد ولی در کازان روسیه صبح و بعدازظهر تمرین می‌کردیم، تغذیه مناسب داشتیم و برنامه‌ها کاملاً حساب‌شده پیش می‌رفت. از لحاظ روحی هم شرایط مناسب بود اما در ایران رفت و آمد سخت است و برای رسیدن به پیک عالی در تمرینات نیاز به زمان داریم.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از ۸ ماه تا شروع رقابت‌های انتخابی المپیک که اردیبهشت سال آینده است البته در صورت برگزاری؛ فرصت داریم و باید بتوانیم در مسابقات برون‌مرزی و داخلی شرکت کنیم تا دیده شویم و محک بخوریم. حتی برای داوران هم لازم است تا ما را ببینند و با توانایی‌هایمان آشنا شوند. این روزها تمرینات را زیر نظر شهرام نظرپور دنبال می‌کنم که بالاخره وسیله‌ای چون ترامپولینگ که یکی از رشته‌های ورزش ژیمناستیک است در اختیارمان قرار دارد و کمک می‌کند تا تاکتیک‌ها را به خوبی پیش ببریم. هر چند اصل ورزش در استخر است ولی با ترامپولینگ می‌شود جدا شدن‌ها و چرخیدن‌ها را به خوبی تمرین کرد.

کریمی تأکید کرد: خیلی نیازمند آن هستیم تا شیرجه را به مردم بشناسانیم. اکثریت نمی‌دانند شیرجه چه ورزشی است و فقط از طریق تلویزیون دیده‌اند که عده‌ای از روی دایو به درون استخر شیرجه می‌زنند؛ در صورتی که این ورزش بسیار نکات پیچیده‌ای دارد و یک‌دهم کسانی که وارد آن می‌شوند، در این رشته ورزشی باقی می‌مانند چون سخت است و پیچیدگی‌های متعدد دارد، از تاکتیک‌های فراوانی برخوردار است و کمک اصلی برای رشد در این ورزش، ارتباط گرفتن مناسب با ژیمناستیک است.

وی در پایان اضافه کرد:اجرای تاکتیک‌ها و فنون مرتبط آسان نیست و در ایران نیاز داریم تا بیشتر دیده شویم. ضمن اینکه فراموش نکنیم ظرافت‌های خاصی در ورزش شیرجه نیاز دارد که هر کسی نمی‌تواند به آن دست یابد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.