خداداد: آموزش قلب تپنده هر سازمانی است

حمید خداداد که مدتی است به سمت رییس کمیته آموزش منصوب شده در مورد اهداف و برنامه های این کمیته برای آینده شنای کشور توضیحاتی داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ حمید خداداد رئیس کمیته آموزش فدراسیون شنا که در حدود سه ماه از تاریخ آغاز همکاری او با فدراسیون می‌گذرد در خصوص عملکرد و اهداف این کمیته از زمان روی کار آمدنش به نکاتی اشاره کرد.

وی در آغاز در مورد کارهایی که کمیته آموزش تا به امروز انجام داده است گفت: کمیته آموزش قلب تپنده هر سازمانی است. هر سازمانی که آموزش قوی نداشته باشد به سمت رشد و پیشرفت گام بر نخواهد داشت، در این قلب تپنده باید کارهای تحقیقاتی صورت گیرد. افراد مجرب چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ عملی در کمیته آموزش باید حضور داشته باشند. عدم حضور چنین نیروهایی، توانمند سازی را در بخش‌های مختلف شنای کشور با مشکل روبرو خواهد کرد.

فدراسیون شنا مثل تمام سازمان‌های دیگر باید یک کمیته آموزش قوی داشته باشد تا بتواند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نسبت به شنا، شیرجه و واترپلو باشد.

در روز اول حضورم در کمیته آموزش دو برنامه کوتاه مدت ارائه کردم به این ترتیب بود که در وهله اول کمیته آموزش درآمد زایی کند و در مراحل بعدی میزان رضایت افرادی که به این کمیته رجوع می‌کنند را بالا ببریم. البته ما باید رضایت تمام اعضای فدراسیون از ریاست محترم، دبیر و سایر اعضاء را نسبت به آموزش راضی نگهداریم تا بتوانیم اهدافمان را با خیال آسوده‌تر پیاده سازی کنیم.

در این مدت که با فدراسیون در حال همکاری هستم جلسات زیادی را پیرامون برگزاری کلاس‌های درجه۱ ، ۲ و ۳ داشتیم که نظر بنده بر این است، مطالب تئوری این کلاس‌ها هم‌خوانی خیلی کمی با دروس عملی شنا دارد، به همین دلیل از افراد کارشناس فدراسیون دعوت کردیم تا طی جلسات پی در پی به مباحثی که در این کلاس‌ها تدریس می‌شود، رسیدگی کنیم. در حال حاضر هم روی مطالب تئوری کلاس‌های مربیگری درجه ۳، ۲ و ۱ شنا کار می‌کنم تا بتوانیم مطالب جامع و مفید به ریاست فدراسیون ارائه کنیم تا هرچه زودتر تاییدیه آن را از بخش آموزش وزارت ورزش دریافت کنیم. این مطالب ارتباط تنگاتنگی با مباحث فنی، تاکنیکی و فیزیولوژیکی شنا دارد، در واقع می‌توان گفت که نسخه بروز شده و نزدیک به بخش های کلاس های فینا است.

رئیس کمیته آموزش شنای کشور در خصوص کارهایی که می‌تواند باعث توسعه شنای کشور شود این نکته را بیان کرد که در دانشگاه ها شرایط برای توسعه شنا مهیاتر است. اگر بتوانیم با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون شنا یک پروتکل در راستای توسعه ورزش شنا با وزارت علوم امضاء کنیم شاید بتوانیم باعث موفقیت شنا شویم. دانشگاه‌ها از لحاظ امکانات شرایط بهتری دارند، بعضی از دانشگاه‌ها استخر تمرینی خصوصی دارند. اگر بتوانیم لیگ شنا در دانشگاه ها داشته باشیم فکر می کنم گام محکمی در راه قهرمان پروری و توسعه شنا به صورت کیفی برداریم.

وی در ادامه اهدافی که باعث پیشرفت کمیته آموزش می‌شود افزود: مجموعه کمیته آموزش را باید افرادی تحصیل کرده و ورزشکار از خانواده شنا تشکیل دهند، باید برای پیشرفت بیشتر شنای کشور هدف گزاری کنیم. پیشرفت کمیته آموزش وابسته به توسعه و گسترش لیگ شنا، شیرجه و واترپلو کشور است، باید مسابقات شنا را بیشتر و پیوسته‌تر با کیفیتی بهتر برگزار کنیم.

خداداد در مورد فعالیت‌های کمیته آموزش بیان کرد: یکی از ساده ترین کارها برای کمیته آموزش، برگزاری کلاس‌های درجه‌۱، ۲ و ۳ است که در حال حاضر به خوبی انجام می‌شود. بحث دیگر در مورد برگزاری کلینیک‌های شنا است، که از زمان حضورم در فدراسیون موفق به انجام آن‌ها نشده‌ام و در نظر داریم یک کلینیک در ارتباط با تجزیه و تحلیل حرکتی ۴ شنا و تئوری‌های مربوط به پیشرفت شناگران در آب را برگزار کنیم. باید تلاش کنیم مدرسین ما آگاهی کامل از شنا داشته باشند تا تغییراتی در زیر ساخت محتویات دروس تئوری در راستای اهداف ایده‌آل تر ایجاد شود.

وی در پایان با اشاره به سوابق کاری خود و اشتباهی که در مجله شنای ایران منتشر شد بود، گفت: به اشتباه مطلبی منتشر شده بود که من را ملی پوش اسبق معرفی می کرد در صورتی که در سوابق کاری بنده مدت سه سال مربی تیم ملی شنا، ۳۵ سال تدریس شنا در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم و سایر دانشگاه‌ها، مدت ۲۰ سال سرپرست کمیته آموزش دانشکده تربیت بدنی، مدتی هم سرپرستی شنا تربیت بدنی وزارت علوم و مسئول انجمن شنای دانشگاه‌های کشور را عهده دار بوده‌ام.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.