خشایار حضرتی: حضور قهرمانان مطرح شنا به بازی‌های کشورهای اسلامی جلوه خاصی می‌بخشد

 حضور چهره های شاخص شنای جهانی از قاره هایی مانند آفریقا و آسیا، سطح مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را به حد قابل قبول و استانداردی ارتقا می دهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسابقات شنای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قرار است از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۶ مرداد ماه  سال جاری در شهر قونیه ترکیه برگزار شود جهت اطلاع از وضعیت آمادگی تیم ملی شنای کشورمان برای حضور در این  رقابت‌ها، گفتگویی با خشایار حضرتی یکی از مربیان تیم ملی شنای کشورمان انجام دادیم. وی در ابتدای این گفتگو در رابطه با سطح مسابقات شنای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: در این رقابت ها شناگران مطرحی در سطح جهان از حدود ۱۲ کشور از قاره‌هایی مانند آفریقا و آسیا شرکت دارند که حضور آنها سطح این رقابت ها را به حد قابل قبول و استانداردی ارتقا می دهد.

وی افزود: در رابطه با حضور چهره‌های شاخص شنای جهانی در این رقابت‌ها می‌توان به عنوان مثال به شناگری از ترکیه که سال گذشته در رشته ۵۰ متر قورباغه رقابتهای جهانی شنای مسافت کوتاه به مقام نخست دست یافته است، شناگرانی از  کشورهای مصر و الجزایر که به فینال مسابقات جهانی شنا راه یافته‌اند، تک ستارگانی از اردن که مقام چهارمی بازیهای آسیایی گذشته را در کارنامه خود دارند و یا شناگرانی از کشور قزاقستان با دارا بودن رتبه های دوم و سوم جهانی، اشاره کرد که حضور این چهره ها به مسابقات شنا همبستگی کشور های اسلامی جلوه خاصی می بخشد.

خشایار حضرتی  در ادامه، پیرامون وضعیت تیم ملی شنای کشورمان برای شرکت در رقابتهای فوق گفت: از ایران تیمی متشکل از سینا غلامپور، بنیامین قره حسنلو، مهرشاد افقزی،هومر عباسی، علیرضا یاوری ،سامیار عبدلی، متین سهران، ابوالفضل سام و مهران قاسم زاده در این رقابتها حاضر می‌شوند و در تمامی ماده های شنای انفرادی و تیمی با سایر مدعیان به رقابت خواهند پرداخت.

مربی تیم ملی شنای کشورمان سپس به سطح آمادگی شناگران ملی پوش کشور اشاره کرد و گفت: تیم ملی شنای کشورمان که در حال حاضر زیر نظر گامر دیلانچیان و من فعالیت میکند تاکنون دو مرحله آمادگی را پشت سر گذاشته و همگی آنها در آمادگی بسیار بالایی بسر می‌برند. علیرضا یاوری و سامیار عبدلی از رقابتهای شنای داخلی کشورهای آمریکا و آلمان آمده و در اردوی تیم ملی شنا در تهران حاضر شده اند، یاوری رکورد شنای  ۲۰۰ متر ازاد و عبدلی رکورد شنای ۱۰۰ متر ازاد کشور را بتازگی در اخرین مسابقات رسمی در خارج از کشور  شکسته و بهبود بخشیده اند که امیدواریم این درخشش در مسابقات شنای همبستگی کشور های اسلامی نیز تکرار شود.

قهرمان با سابقه و قدیمی شنای کشورمان، سپس در رابطه با پیش بینی کسب مدال توسط شناگران اعزامی کشورمان به بازیهای همبستگی کشور های  اسلامی گفت: در دوره قبل این رقابتها که در کشور آذربایجان و در شهر باکو برگزار شد شناگران اعزامی ایران موفق شدند به سه مدال برنز در ماده های ۵۰ متر پروانه، ۴ در صد متر آزاد و مختلط تیمی دست پیدا کنند که در رقابتهای این دوره در شهر قونیه ترکیه، ضمن تکرار موفقیت های دوره قبل، امیدواریم به مدال های جدیدی نیز دست پیدا کنیم.

مربی تیم ملی شنای کشورمان سپس به ادامه برنامه فعالیت های تیم ملی ، پس از بازگشت از مسابقات شنای همبستگی کشور های اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از خاتمه دیدار های فوق، اعضا تیم ملی شنای کشورمان شهریور ماه در یک دوره مسابقات انتخابی در داخل کشور، حاضر خواهند شد تا در این رقابتها نفرات برتر شناسایی شده و با نظر کمیته فنی، به رقابتهای  کسب رکوردهای ورودی مسابقات شنای مسافت کوتاه جهانی اعزام خواهند شد . نفراتی که موفق شوند رکوردهای های ورودی لازم را بدست آورند  در ترکیب تیم ملی شنای کشورمان قرار گرفته و در مسابقات شنای مسافت کوتاه جهان که در آذرماه سال جاری در شهر ملبورن استرالیا برگزار می شود اعزام می شوند. آنها  این شانس را خواهند داشت که در یکی از رقابت های جدی و مهم  شنای جهانی، رکوردهای شنای کشورمان  را در ماده های مختلف بهبود بخشیده و ارتقا دهند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب