خشایار حضرتی: زنجیره استعدادیابی شنا را کرونا پاره کرد/ مسابقه، رکورد حقیقی ملی‌پوشان را نشان می‌دهد

مربی تیم ملی شنا گفت: ویروس کرونا زنجیره استعدادیابی را در شنا پاره کرد و بسیاری از ورزشکاران به رشته‌های دیگری روی آوردند.

حمیدرضا نقیبی/

به گزارش  روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری آنا، تمرینات تیم ملی شنا برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی جهان در شرایطی برگزار می‌شود که هنوز زمان این رقابت‌ها مشخص نشده است. ضمن اینکه ملی‌پوشان با محدودیت‌های شدید کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنند.

خشایار حضرتی در خصوص شرایط تیم ملی شنا به گفت: تمرینات را در شرایطی دنبال می‌کنیم که با گرفتن مجوز از کمیته ملی المپیک برای استفاده از خوابگاه، سه نفر از ملی‌پوشان از اصفهان به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد تا از هفته آینده تمرینات را با جدیت بیشتری دنبال کنیم. البته که تلاش خواهیم کرد تا در این اردوها شرایط جسمانی شناگران را بسنجیم و آنها را برای ارائه تاکتیک‌های بهتر تمرینی راهنمایی کنیم.

وی در خصوص اینکه بسیاری از شناگران معتقدند رکوردهای آنها به خاطر وقفه‌های مختلف در تمرینات‌شان افت کرده، عنوان کرد: اتفاقاً این موضوع رخ نداده است چون شناگران در مسابقه‌ای شرکت نمی‌کنند و رکوردگیری انجام نمی‌دهند، دچار این تصور شده‌اند که افت کرده‌اند. تنها شناگری که از او رکوردگیری شده، متین بالسینی است که رکوردش ۴ صدم ارتقا یافته است.

مربی تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: شناگران شرایط مختلف تمرینی را تجربه می‌کنند و به این خاطر است که دچار احساسات مختلفی می‌شوند. اگر روز کم‌فشاری را پشت سر بگذارند، فکر می‌کنند رکورد مناسبی را می‌توانند ثبت کنند و در روزهایی که خستگی، فشار و شدت تمرینات بالاست، دچار این تصور می‌شوند که نمی‌توانند رکوردهای مناسبی را ثبت کنند. شرایط ویروس کرونا باعث شده تا آنها در مسابقه رسمی شرکت نکنند و در شرایط دشواری به کارشان ادامه دهند.

وی افزود: اگر استخرها بازگشایی شود و ملی‌پوشان در مسابقات شرکت کنند، قطعاً عیار آنها مشخص می‌شود. در تمرینات نمی‌توان از شناگران بیش از اندازه رکوردگیری کرد چون شرایط مسابقه با تمرین تفاوت دارد. یکی از معضلاتی که افزایش مرگ و میر ویروس کرونا ایجاد کرده، کناره‌گیری بسیاری از استعدادهای ورزش شناست که امیدشان به آینده از بین رفته است و به رشته‌های ورزشی دیگری روی آورده‌اند. استعدادیابی مانند زنجیری به هم پیوسته است که در حال حاضر در ورزش شنا به دلیل شیوع ویروس کرونا از هم گسسته است.

حضرتی در خصوص اینکه طرح واکسیناسیون ملی‌پوشان شنا برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک به کجا رسید، گفت: نه‌تنها در شنا بلکه در سایر رشته‌ها نیز واکسیناسیون با تأخیر مواجه شده است. واکسنی که سازمان بهداشت جهانی آن را تأیید کرده، به تازگی کشف شده و هنوز در اختیار کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های مختلف ورزشی قرار نگرفته است؛ بنابراین زمانی می‌توان منتظر اجرای طرح واکسیناسیون بود که این اتفاق رخ داده باشد و پس از آن، مسابقات گزینشی المپیک در تمامی رشته‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب