خشایار حضرتی: کسب مدال و جابه‌جایی رکوردهای ملی در مسابقات هند ارزشمند بود

سرمربی تیم ملی شنای ایران با ابراز رضایت از عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات رده های سنی آسیا، علاوه بر کسب مدال جابه‌جایی رکوردهای ملی را بسیار ارزشمند دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی سرمربی تیم ملی شنای ایران درخصوص مسابقات رده های سنی آسیا در کشور هند بیان داشت: دهمین دوره مسابقات رده های سنی آسیا در کشور هند برگزار شد. چهار روز سخت را پشت سر گذاشتیم. ملی‌پوشان خوب بودند و نتایج خوبی گرفتند، یک مدال نقره و ۳ برنز کسب کردیم و از نتایج راضی هستم.

وی افزود: چند شناگر هم به مقام چهارمی رسیدند و چند رکورد خوب جابه جا کردند که اولین رکورد در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد در رده سنی ۱۵،۱۷ سال بود. رکورد قدیمی این ماده برای حدود ۱۲ سال قبل بود.رکورد ماده ۱۵۰۰ متر و ۸۰۰ متر آزاد بزرگسالان و جوانان هم توسط علی جعفری شکسته شد. رکوردهای بسیار ارزشمند و قابلی بود و مقدار زیادی زمان در این ماده ها را کاهش داد. رکورد ۵۰ متر پروانه هم در روز آخر بود توسط متین سهران در رده سنی جوانان شکسته شد که حد نصاب جدیدی برای این رشته به دست آورد و چهارم شد.

حضرتی اضافه کرد: مدال نقره ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد را روز اول، سینا غلامپور بنیامین قره حسنلو، مهدی انصاری و علیرضا یاوری به دست آوردند. روز دوم هم در ماده ۵۰ متر آزاد بنیامین به مقام سوم رسید و در روز سوم علی جعفری در ۱۵۰۰ متر برنز گرفت. روز آخر نیز مهدی انصاری در ۵۰ متر پروانه، به برنز دست یافت .

سرمربی تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: علی رغم فصلی که ملی پوشان بزرگسال ما طی کرده بودند نتایج خوبی به دست آوردند. با این شرایطی که فصل های کاملی در این مدت نداشتند خیلی خوب ظاهر شدند. همه شناگران رکوردهای خودشان را کاهش دادند و فکر می کنم نتایج راضی کننده بود. چند مقام چهارمی تیم ما با اختلاف دهم و صدم ثانیه بود و می توانست مدال شود ولی این اتفاق نیفتاد. امیدوارم در دوره بعد مسابقات قوی تر ظاهر شویم و به مدال های بیشتری دست پیدا کنیم و با برنامه ریزی های دقیق تر و سرمایه گذاری های بهتر به این نتیجه برسیم.

حضرتی با اشاره به این که سطح مسابقات از دوره های قبل بالاتر رفته بود، گفت: رکوردها بهتر شده بود ما پیش بینی هایی کرده و برای انتخاب نفرات رکوردهای نفر سوم دوره قبل را لحاظ کرده بودیم، علی رغم این که بچه ها آن رکوردها را کسب کردند و بهتر در آن مواد شنا کردند ولی بعضی نتوانستند به مدال دست پیدا کنند و این نشان دهند این است که سطح مسابقات نسبت به دوره قبل به مراتب بالاتر بود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب