درخشش قاسمی با رکوردشکنی در ۲۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه

محمد قاسمی ملی پوش شنای ایران موفق شد در جریان مسابقات شنا جام ولادیمیر سالینکوف روسیه برای بار دوم رکورد شکنی کند و رکورد 200 آزاد مسافت کوتاه را بهبود بخشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد قاسمی شناگر جوان و آینده دار ایران که روز گذشته(یکشنبه) در جریان مسابقات شنا جام ولادیمیر سالینکوف روسیه موفق به جابجایی رکورد ۱۵۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه شده بود، امروز(دوشنبه) خوش درخشید و یک رکورد دیگر شنای ایران را بهبود بخشید.

قاسمی در ادامه رکورد شکنی‌های خود امروز(دوشنبه) موفق شد در آخرین روز از مسابقات شنا جام سالینکوف روسیه رکورد ماده ۲۰۰ آزاد مسافت کوتاه را جابجا کند. این شناگر استقامتی ایران ۲۰۰ متر را در مدت زمان ۰۱:۴۸.۶۷ شنا کرد و رکورد این ماده را پس از ۱۴ سال بهبود بخشید. پیش از این سعید ملکا آشتیانی در بازیهای داخل سالن آسیا به میزبانی ویتنام در سال ۲۰۰۹ رکورد این ماده را با مدت زمان ۰۱:۴۹.۱۹ به ثبت رسانده بود.

چهار ملی پوش جوان شنای ایران روز ۲۳ آذر ۱۴۰۲ برای حضور در هفدهمین دوره مسابقات شنا جام ولادیمیر سالنیکوف روسیه عازم شهر سنت پترزبورگ شدند و در روز پایانی این مسابقات نمایندگان ایران در ماده های ۵۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر قورباغه و ۲۰۰ متر آزاد با حریفان خود به رقابت پرداختند.

رکورد ۲۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه:
رکورد جدید:
محمد قاسمی: ۰۱:۴۸.۶۷ /مسابقات شنا جام ولادیمیر سالنیکوف روسیه

رکورد پیشین:
سعید ملکا آشتیانی ۰۱:۴۹.۱۹ / مسابقات بازی‌های داخل سالن آسیا ویتنام سال ۲۰۰۹

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.