دکتر گایینی: مشکل اصلی سخت افزار و مسائل مالی است

استاد دانشگاه تهران در جلسه هیات رئیسه فدراسیون شنا بر لزوم توسعه فرهنگی این ورزش تاکید کرد و گفت: مسئولان فدراسیون متخصص برنامه ریزی و کار نرم افزاری هستند و مشکل اساسی در سخت افزار و تامین هزینه هاست.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دکتر عباسعلی گایینی در جلسه هیات ریسه فدراسیون شنا اظهار کرد: ورزش و موفقیت های ورزشی برای بالا بردن روحیه مردم از لحاظ روانی بسیار مهم است. همه افرادی که کار روانشناسی می کنند می دانند که این موضوع بسیار ارزشمند است. زن و مرد و پیر و جوان از موفقیت تیم های ورزشی خوشحال می شوند. در میدان ورزش کار آسان نیست. نمی توان خارج از گود نشست و تصمیم گرفت. محسن رضوانی چند هزار لیترآب استخر را خورده تا به اینجا رسیده است. این موضوع خیلی مهم است و باید آن را درک کنیم.
وی افزود: شاید سه روزنامه تخصصی برای اقتصاد نداشته باشیم اما ۲۲ روزنامه ورزشی در کشور چاپ می شود. همه این رسانه ها هم حرف خود را می زنند. در صدا و سیما هم شبکه اختصاصی رادیو و تلویزیون برای ورزش داریم. صدا و سیما انتظار را از مقوله ورزش بالا می برد. کارشناس در این بخش کم است. از نظر رسانه ای فشار زیادی روی مدیران ورزشی است. در شنا به سخت افزار و نرم افزار نیاز داریم. سخت افزارها را باید دولت و شهرداری تامین کند. باید در تهران هر بچه در فاصله ۵۰۰ متری دسترسی به استخر داشته باشد. ورزش شنا کار فرهنگی است. در هیچ کجا توصیه رسول اکرم را نداریم. اما در شنا این توصیه را هم داریم.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رشد چاقی در تهران و در مناطق مختلف به یک نسبت پیش می رود. باید ورزش شنا به عنوان یک کار فرهنگی توسعه یابد. باید این ورزش در حوزه همگانی توزیع شود. از سوی دیگراگر برای سال ۲۰۲۴ هدف گذاری کنیم باید برای هر مدال ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. باید دید چقدر مجلس و دولت به این ورزش کمک می کنند. آن که کار قهرمانی می کند فقط باید حمایت شود. همه چیز در سبد فرهنگی خانواده قرار گرفته اما ورزش هنوز در بسته فرهنگی خانواده نیست.
گایینی همچنین درباره مدیریت فدراسیون گفت: مسئولان فدراسیون و امثال امینی و یاقوتی متخصص برنامه ریزی و کار نرم افزاری هستند. ما در برنامه ریزی و استعدادیابی هیچ مشکلی نداریم. اما برای استعدادیابی هر یک نفر حدود یک میلیارد تومان هم هزینه می خواهد. حالا ببینید که رضوانی چگونه با این بودجه محدود ۴۰ شناگر را استعدادیابی کرده است.
بنا بر این گزارش نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون عصر روز گذشته(چهارشنبه) در محل فدراسیون با حضور جمعی از بزرگان عرصه اقتصاد و مدیریت کشور برگزار شد.
این نشست با قرائت قرآن کریم و گزارش محسن رضوانی(رئیس فدراسیون) آغاز شد. سپس خسرو امینی(نایب رئیس واترپلو جهانی)، وحید فدایی(خزانه دار)، بهرام افشارزاده(مدیر عامل باشگاه استقلال)، محمد معزالدین(قائم مقام شورای هماهنگی مناطق آزاد)، محمد حقانی( نماینده شورای کلان شهر تهران) و دکتر عباسعلی گایینی( استاد دانشگاه تهران) به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
این جلسه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد(نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی) پایان یافت و در خاتمه از ایشان به عنوان پیشکسوت خانواده شنا قدردانی شد.
حاج جواد کریمی، رضا درویش، محسن سمیع زاده، احمد یاقوتی، کاوه احمدی، امیرداود کمالی و شهرناز ورنوس سایر اعضای حاضر در نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون شنا بودند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.