دیلانچیان: این که بگوییم فدراسیون شنا کاری نکرده بی‌انصافی است/ خودباوری موجب موفقیت ما شد

مربی تیم شنای پایگاه ملی اصفهان گفت: افقری از لحاظ بدنی و فیزیک همیشه خوب بوده، اما تنها مشکلش این بود که از نظر روانی و ذهنی از شناگران رقیبش عقب بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به نقل از میزان؛ گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با میزان، درخصوص عملکرد شناگران ایرانی در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو اظهار داشت: مسابقات انتخابی در بلغارستان بسیار خوب بود و سطح کیفی مناسبی داشت و باید تاکید کنم با حمایت و تلاش‌های فدراسیون شنا، وزارت ورزش و جوانان و همچنین دفتر وزارت امور خارجه در بلغارستان موفق شدیم در آخرین لحظات توصیه نامه برای صدور ویزا را اخذ کنیم و راهی بلغارستان شویم. اگر این موضوع حل نمی‌شد اکنون سهمیه المپیک هم کسب نشده بود. مسابقات بلغارستان در ۴ روز برگزار شد و برنامه‌ریزی کرده بودیم که در یک یا دو ماده سهمیه المپیک را بگیریم که خوشبختانه مهرشاد افقری با یک زمان خوب توانست مسافر المپیک شود.

وی افزود: همچنین متین سهران نیز به عنوان یکی از جوانترین شناگران تاریخ ایران با ۱۹ سال سن عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشت. سهران باوجود سن کم از رکوردشکنان شنای ایران است و سریعترین شناگر ایران با تاچ‌پد است. افقری هم از ۱۲ سالگی با من تمرین کرده و کاملا از توانایی‌هایش شناخت دارم. البته افقری یک و نیم سال با یک مربی دیگر تمرین کرد و متاسفانه کمی رکوردهایش هم افت کرده بود، اما پس از این زمان دوباره تمریناتش را با من انجام داد. افقری در ۱۴ سالگی رکورد ملی ایران را در رده سنی نوجوانان جابجا کرد و در هفده سالگی رکورددار جوانان شد. من خودم هم در ماده پروانه شنا می‌کردم و به همین دلیل آینده درخشانی برای او متصورم.

سرمربی تیم شنای پایگاه ملی اصفهان تصریح کرد: افقری از لحاظ بدنی و فیزیک همیشه خوب بوده، اما تنها مشکلش این بود که از نظر روانی و ذهنی از شناگران رقیبش عقب بود و جدیت کافی را نداشت. در سه ماه اخیر از نظر ذهنی بسیار کار کردیم و توانستیم روحیه جنگندگی و قهرمانی را در وی ایجاد کنیم و همین خودباوری باعث شد در رقابت‌های انتخابی بلغارستان نتیجه فوق‌العاده‌ای بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود فدراسیون شنا در این مدت اخیر اقدامات خاص و مفیدی برای حمایت از شناگران نداشته، خاطرنشان کرد: این که بگوییم فدراسیون کاری نکرده بی‌انصافی است. از چهار سال پیش فدراسیون شنا باتوجه به ظرفیت‌های موجود و همچنین تعداد شناگران در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد سه پایگاه ملی راه اندازی کرد. همچنین محدودیت‌های کرونایی باعث شده بود شناگران اصفهانی در همین شهر تمرینات خود را پیگیری کنند، زیرا به دلیل محدودیت‌ها، خوابگاه‌های مجموعه آزادی بسته بود. باید قبول کنیم شرایط و امکانات موجود در تهران به مراتب بهتر از شهر‌های دیگر است. البته شناگران اصفهانی هم مختار بودند که در صورت داشتن شرایط در اردوی تهران باشند.

دیلانچیان در پایان درمورد نحوه برگزاری اردو‌های منتهی به المپیک گفت: باتوجه به زمان کم تا آغاز المپیک فکر نمی‌کنم اردوی برون مرزی داشته باشیم که البته نیازی هم نیست. در چند روز آینده اردو در اصفهان آغاز خواهد شد و به احتمال زیاد آخرین مرحله را در تهران باشیم تا از همانجا راهی ژاپن شویم.

image_printپرینت مطلب