دیلانچیان: برای کسب بیشترین تعداد سهمیه قهرمانی جهان در تلاشیم

مربی تیم ملی شنا بیان داشت: سهمیه ۵۰ متر پروانه قهرمانی جهان را داریم و تلاش‌مان را می‌کنیم تا با رسیدن به رکورد‌های مدنظر، تعداد سهمیه‌های‌مان در مسابقات جهانی را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا ،شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان مربی تیم ملی شنا در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، درباره ترکیب اعزامی تیم ملی شنا برای حضور در مسابقات ترکیه، اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته مجوز حضور ۶ شناگر کشورمان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی ترکیه گرفته شد. باتوجه به اهمیت حضور تیم ملی شنا در بازی‌های آسیایی این ۶ نفر پس از ارزیابی‌های دقیق انتخاب شدند و زمان‌های ثبت شده آنها کمتر از ۲ درصد بالای رکورد‌های ورودی B قهرمانی جهان ۲۰۲۳ است. هرکدام از این شناگران هم در ۲، ۳ ماده به آب خواهند زد.

مربی تیم ملی شنا درخصوص وضعیت شناگران برای حضور در بازی‌های آسیایی، تصریح کرد: نه تنها تعداد سهمیه شنا برای حضور در بازی‌های آسیایی به فدراسیون اعلام نشده، بلکه متاسفانه باتوجه به اعزام کیفی کاروان ایران به هانگژو هنوز نمی‌دانیم به این بازی‌ها اعزام می‌شویم یا خیر. همین عدم اطلاع از برنامه‌ها و مسابقات پیش‌رو به روند تمرینات‌مان لطمه می‌زند.

وی افزود: البته خبر‌هایی هم می‌شنویم که نگاه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با توجه به رشته مادر و پایه بودن شنا به این رشته مثبت است و امیدواریم تعداد نفرات اعزامی شنا به هانگژو در حدی باشد که بتوانیم در مواد تیمی هم شرکت کنیم.

دیلانچیان در پایان در مورد سهمیه حضور در مسابقات شنای قهرمانی جهان در ژاپن، خاطرنشان کرد: مهرشاد افقری در حال حاضر سهمیه ۵۰ متر پروانه مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن را دارد و تلاش‌مان را می‌کنیم تا با رسیدن به رکورد‌های مدنظر، تعداد سهمیه‌های‌مان در مسابقات جهانی را افزایش دهیم. پس از بازی‌های آسیایی باید  آذر ماه در مسابقات رده‌های سنی آسیا شرکت کنیم و پس از این‌ دو رویداد قهرمانی جهان را پیش‌رو داریم.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب