دیلانچیان: شنا شانس کسب ۲ مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی دارد/ اردوی خارجی پیش از اعزام به قونیه خواهیم داشت

مربی تیم ملی شنای ایران گفت: تیم ملی شنا با ۸ شناگر راهی بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه شود که تاکنون ۶ شناگر اعزامی مشخص شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، درباره وضعیت تمرینات شناگران و آخرین خبرها از نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار داشت: طبق اعلام قبلی قرار است تیم ملی شنا با ۸ شناگر راهی بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه شود که تاکنون ۶ شناگر اعزامی مشخص شده‌اند که البته از این ۶ نفر علیرضا یاوری به این دلیل که در آمریکا تمرینات خود را سپری می‌کند؛ در صورتی که حضورش مورد تایید قرار گیرد، اعزام خواهد شد. متین سهران و مهرشاد افقری هم که در حال حاضر در مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست حضور دارند، در بازی‌های کشورهای اسلامی حاضر خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر سهران و افقری، اعزام سینا غلام‌پور و بنیامین قره‌حسنلو هم نهایی شده است. در مورد ۲ نفر باقی مانده هم قرار است مسابقات انتخابی برگزار شود تا طی یکی، ۲ روز آینده لیست شناگران اعزامی به قونیه نهایی شود. از آنجایی که اعزام افقری در ماده پروانه قطعی شده، مهدی انصاری باید به همراه ۳ شناگر دیگر در انتخابی شرکت کند تا تکلیف نفر اعزامی در ماده قورباغه مشخص شود.

مربی تیم ملی شنا درخصوص برنامه‌های پیش روی پیش از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: در حال حاضر تمرینات پیگیری می‌شود و پس از آنکه لیست شناگران اعزامی نهایی شد در نظر داریم یک اردوی باکیفیت در خارج از کشور داشته باشیم تا با آمادگی کامل در قونیه حضور پیدا کنیم. برای برپایی اردوی برون مرزی ۳ کشور ترکیه، آذربایجان و ارمنستان را در نظر داریم، که از بین این گزینه‌ها به نظرم ترکیه به دلیل نزدیکی به کشورمان و همچنین میزبانی از بازی‌های کشورهای اسلامی می‌تواند گزینه بهتری باشد، زیرا شناگران می‌توانند در مدت حضور در اردو خود را با شرایط آب و هوایی این کشور سازگار کنند.

دیلانچیان در واکنش به انتقادات اخیر در مورد حضور برخی شناگران در مسابقات انتخابی، خاطرنشان کرد: به نظرم تمام این اعتراضات و حواشی در خصوص یکی از شناگران بود، شناگری که در مورد آن صحبت می‌شود با مصدومیت روبرو بود و در فصل گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی در تیمی عضویت نداشت و مسابقه نداده است. در جلسه‌ فنی که قبلاً برگزار شد و حتی خود من حضور نداشتم، تصمیم گرفته شده تا این شناگر به شرط رسیدن به آمادگی مد نظر به همراه تیم ملی شنا عازم قونیه شود، چرا که تیم ایران در ۴ در ۱۰۰ متر شانس کسب مدال است و حضور این شناگر می‌تواند موثر باشد.

وی در پایان در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم شنا در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: باتوجه به رکوردهای شناگران و همچنین ارزیابی سطح کیفی این بازی‌ها از دوره گذشته به نظرم تیم شنای ایران شانس کسب ۲ مدال را دارد. امیدوارم با پیگیری‌ منظم اردوها بتوانیم حضور درخشانی در قونیه داشته باشیم.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب