دیلانچیان: کسب سهمیه المپیک بسیار سخت شده اما نا امید نیستیم/امیدوارم در فیلیپین نتایج قابل قبولی کسب کنیم

سرمربی تیم ملی شنای ایران گفت: با توجه به اینکه امسال فدراسیون جهانی رکورد ورودی‌ها را سخت‌تر کرده و رکوردها را کاهش داده، کسب سهمیه المپیک بسیار سخت شده اما ناامید نیستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ گامر دیلانچیان سرمربی تیم ملی شنای ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درمورد اعزام شناگران به مسابقات قهرمانی جهان و شانس کسب ورودی المپیک در این مسابقات اظهار داشت: سه شناگر ایران به نام‌های مهرشاد افقری، سامیار عبدلی و هومر عباسی ورودی B مسابقات جهانی را کسب کردند که در نهایت با بررسی آمادگی شناگران و امتیازات آنها افقری و عبدلی برای اعزام به مسابقات جهانی انتخاب شدند. با توجه به اینکه امسال فدراسیون جهانی رکورد ورودی‌ها را سخت‌تر کرده و رکوردها را کاهش داده، کسب سهمیه المپیک بسیار سخت شده است، اما ناامید نیستیم. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که شناگران ایران به ورودی‌ها نزدیک شوند تا در اسفند ماه و در مسابقات رده‌های سنی آسیا بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم. 

دیلانچیان درخصوص مسابقات رده‌های سنی آسیا به میزبانی فیلیپین خاطرنشان کرد: این مسابقات به تعویق افتاد. مرحله سوم اردو بعد از مرحله دوم لیگ برتر در حال برگزاری است. تست‌های نهایی را انجام خواهیم داد تا آمادگی شناگران به اوج برسد. فکر می‌کنم ۱۳ یا ۱۴ شناگر را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد. مسابقات سنگینی در پیش داریم که در سه رده سنی برگزار می‌شود. شناگران با هدف کسب مدال وارد مسابقات می‌شوند و در مرحله مقدماتی و فینال شنا خواهند کرد. امیدوارم بتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم که همه راضی باشند.

سرمربی تیم ملی شنای ایران گفت: با توجه به اینکه این مسابقات یک دوره برگزار نشد و به تعویق افتاده است پیش‌بینی بسیار سخت خواهد بود، اما هدفگذاری ما این خواهد بود که نتایجی بهتر از ادوار گذشته کسب کنیم. برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و امیدوارم در نهایت بتوانیم به هدف خود برسیم.

وی درمورد وضعیت استخر آزادی برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی تصریح کرد: واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. مجموعه ورزشی آزادی یک سرمایه ملی است، اما متاسفانه کسی به فکر آن نیست. فضای استخر با توجه به شرایطی که دارد برای شناگرانی که کنار استخر می‌ایستند هم سرد است، چه برسد به ورزشکارانی که در آب شنا می‌کنند! وای به حال شناگران چون واقعاً شرایط برای آنها بسیار سخت است. امیدوارم مسوولان وزارت ورزش و سازمان توسعه و تجهیز و … فکر چاره باشند؛ چراکه تعمیرات سقف استخر آزادی موردی نیست که فدراسیون بخواهد آن را انجام دهد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب