رضوانی: طاهریان بخش مهمی از فدراسیون ما است

محسن رضوانی با قدردانی از سیروس طاهریان تاکید کرد، کادر فنی تیم ملی واترپلو نقش بسزایی در موفقیت و قهرمانی ملی پوشان داشته است و تا زمانی که من هستم سیروس طاهریان کنار تیم ملی واترپلو خواهد بود.

 

انسیه بحری/

 

قهرمانی در رقابت‌های توسعه جهانی آن‌هم به میزبانی ایران اتفاق خوبی برای واترپلو که تا حد زیادی تلخی نرفتن به بازی‌های آسیایی را کمرنگ کرد، بود که با رضایت فینا هم روبه‌رو شده است. با این حال فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به فکر استخدام یک مربی تراز اول برای واترپلو است و در عین حال به گفته رییس فدراسیون سیروس طاهریان سرمربی موفق تیم‌ملی همیشه در کنار واترپلو خواهد ماند و موفقیت های امروز تیم ملی واترپلو مرهون تلاش های او و کادر فنی است.

 

تا زمانی که من هستم طاهریان در کنار تیم ملی خواهد بود

رضوانی درباره آینده کاری سیروس طاهریان سرمربی تیم‌ملی واترپلو یادآور شد:«تا زمانی که من رییس فدراسیون شنا هستم او همیشه در کنار تیم‌ملی واترپلو خواهد بود. طاهریان به خواست خودش مدیر فنی و سرپرست تیم‌ملی است و ما به دنبال استخدام یک مربی تراز اول خارجی هستیم اما طاهریان بخش مهمی از فدراسیون ماست. قطعا با مشورت او برای تیم ملی تصمیم گیری می کنیم.»

وی افزود:«ما یک مربی پرتوان خارجی در واترپلو می‌خواهیم که هر سه تیم نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران را ساپورت کند. من از همه اعضای کادر فنی تیم‌ملی در فیناترافی تشکر می‌کنم که واقعا برای قهرمانی ایران زحمت کشیدند. در حال گفت‌وگو با یک مربی صربستانی هستیم چون لیگ جهانی واترپلو، مسابقات جوانان جهان و قهرمانی جوانان آسیا در سال۹۴ و ۹۵ را پیش‌رو داریم.»

 

تمجید فینا از میزبانی ایران

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با وجود سرماخوردگی و خستگی بعد از میزبانی رقابت‌های فیناترافی مشغول رسیدگی به کارهای تیم‌ملی واترپلوی اروگوئه در هتل محل اقامت این تیم بود، دیروز پاسخگوی سوالات«گل» شد. او درباره میزبانی ایران در مسابقات توسعه جهانی واترپلو و قهرمانی تیم‌ملی کشورمان گفت:«مسابقات بسیار خوبی بود که خوشبختانه قهرمان شدیم و از آن مهم‌تر آبرومندانه میزبانی کردیم. به طوری که نگاه تیم‌ها و کشورهای خارجی به ایران تغییر کرد.»

وی ادامه داد:«روز شنبه بعد از اتمام مسابقات ایمیلی از سوی فینا و نماینده فدراسیون جهانی دریافت کردم که موجب افتخارمان بود. در این نامه طوری از میزبانی ایران در مسابقات فیناترافی تمجید شده بود که خودمان نمی‌توانستیم در آن حد از خودمان تعریف کنیم.»

 

تهرانگردی اروگوئه‌ای‌ها

او با اشاره به رضایتمندی خارجی‌های شرکت‌کننده در فیناترافی گفت:«قرار بود اروگوئه‌ای‌ها سفری توریستی به شیراز داشته باشند اما سفیر آنها این مورد را رد کرد چراکه زمانی برای بیشتر ماندن در ایران نداشتند به همین دلیل آنها تهرانگردی کردند و بسیار راضی هم بودند.»

 

۵سکه قطعی

رییس فدراسیون شنا در مورد پاداش قهرمانی ایران در مسابقات توسعه جهانی واترپلو تصریح کرد:«اهدای پنج سکه طلا تا به حال از سوی وزارت ورزش و اداره ورزش استان قطعی شده است. در واقع پاداش فدراسیون و وزارتخانه یکی است اما من به دنبال آن هستم که بازهم تعداد این سکه‌ها را از طریق بخش خصوصی افزایش دهم. هیچ‌یک از ملی‌پوشان حتی فکر نمی‌کردند که به آنها پاداش برسد!»

 

منتظر بانک سپه هستیم

او در مورد اینکه قرار بود یک بانک حامی مالی مسابقات باشد، گفت:«بانک سپه قول همکاری و حمایت را داده اما تا این لحظه هنوز اتفاقی رخ نداده است. باید بگویم کار ملی انجام دادن واقعا سخت است و اذیت شدیم.»

 

 

شنا و شیرجه در روسیه و اتریش

رضوانی در پاسخ به این سوال که فدراسیون بعد از واترپلو و فیناترافی چه برنامه‌هایی برای شنا و شیرجه دارد؟ گفت:«کارهای این دو رشته طبق برنامه پیش می‌رود. دو نماینده شنای ایران در مسابقات جهانی کازان روسیه اعزام می‌شوند. تیم‌ملی شیرجه هم در اردو است و حدود ۱۵روز دیگر به تورنمنت بین‌المللی اتریش اعزام می‌شود.»

در این تورنمنت تیم‌های اروپایی حضور دارند و ما با ارزیابی نفرات خود برای اردوی چین تصمیم‌گیری خواهیم کرد. درخصوص بانوان هم در حال رایزنی با کشورهای منطقه هستیم تا یک دوره مسابقه بین‌المللی در ایران داشته باشیم. به هر حال این بخش هم زحمت می‌کشد و باید اخبار آن‌ طوری دیده شود.»

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب