رضوانی: همه بازیکنان شایسته شانس حضور در تیم ملی واترپلو را دارند

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره نحوه دعوت ورزشکاران به نخستین مرحله گردهمایی بازیکنان منتخب واترپلو کشور گفت: هنوز تمرینات اصلی تیم ملی آغاز نشده است و کادر فنی ورزشکاران منتخب خود را پس از برگزاری این اردو اعلام می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی درباره نحوه انتخاب بازیکنان گفت: نخستین مرحله اردوی تیم ملی واترپلو بزرگسالان از امروز (دوشنبه) آغاز می شود. در اردوی پیش رو تمامی بازکنان مستعد به تشخیص کادرفنی تیم ملی دعوت شده اند. در این اردوی کوتاه مدت چند بازی تدارکاتی برگزار می شود و سرمربی صربستانی تیم ملی با انجام تست های مورد نظر خود، شرایط بازیکنان را بررسی می کند. این مرحله به منظور شناخت هرچه بهتر بازیکنان است و “چیریچ” می خواهد پس از پایان این اردو بهترین ها را شناسایی کند و به اردوی اصلی تیم ملی دعوت کند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت فدراسیون تا موفقیت در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ هدف ما بر این بود که “چیریچ” بضاعت واترپلوی ایران را به طور کامل ببیند. در حال حاضر او  به دنبال شناخت واترپلوی ماست. در پایان این اردوی سه روزه  افراد مورد نظر این مربی با واترپلوئیست های منتخب تیم ملی جوانان ترکیب می شوند و اردوی تیم ملی واترپلو رسما شروع خواهد شد.

رضوانی درباره شانس حضور سایر بازیکنان در تیم ملی گفت: “چیرو” با تیم ملی جوانان به آلماتی سفر کرد. او شناخت خوبی روی این بازیکنان دارد. ۳۹ بازیکن هم به تشخیص کادرفنی به این اردو دعوت شده اند. از این بین  مطمئنا بازیکنان شایسته برای حضور در ترکیب تیم ملی انتخاب می شوند. اما طبق برنامه ای که به ما رائه داده است تمامی بازی های لیگ برتر و لیگ دسته یک را هم زیر نظر خواهد گرفت تا مبادا ورزشکاری از قلم بیفتد. قطعا مربیان شهرستانی هم می توانند بازیکنان مورد نظر خود را به کمیته واترپلو معرفی کنند تا هیچ واترپلوئیست شایسته ای شانس حضور در تیم ملی را از دست ندهد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اضافه کرد: با توجه به حساسیت این مربی صربستانی به مسائل انضباطی و تأکید فدراسیون به نظم و انضباط در اردوها بازیکنی مثل مهدی دایی تقی نامش در در میان دعوت شده ها نیست. این بازیکن از لحاظ فنی مورد تأیید است اما به دلیل ترک اردوی تیم ملی در جریان فیناترافی نامش در این لیست قرار نگرفته است. امیدوارم او هم با برگزاری جلسه انضباطی و تغییر رفتار و قرار گرفتن در چارچوب انضباطی مورد نظر به تیم ملی راه یابد.

محسن رضوانی در پایان گفت: پس از بررسی بازیکنان در این اردوی سه روزه توسط کادر فنی، ورزشکاران منتخب به همراه جوانان مورد نظر “چیریچ” تمرینات خود را از اوایل هفته آینده آغاز می کنند. طبق برنامه همزمان با شروع دور اصلی اردوها جلساتی را با حضور مربیان حاضر در لیگ های واترپلو کشور برگزار می کنیم. در این جلسات تلاش خواهیم کرد تا خط مشی فنی و برنامه های واترپلو ایران در طول سال جاری بر اساس تفکرات سرمربی تیم ملی تبیین شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب