رضوانی: چیریچ برای واترپلو یک سرمایه است

رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو گفت: امیدوارم با وجود چیریچ که واقعا سرمایه ای برای واترپلو است بتوانیم هدفمان که بازی های آسیایی 2018 اندونزی است را به نتیجه برسانیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری برنا نوشت:

تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلوی ایران در رقابت های رده های سنی قهرمانی آسیا موفق شدند، نتایج خیلی خوبی کسب کنند. نتایجی که محسن رضوانی رئیس فدراسیون آن را امیدوار کننده و مثبت می داند. محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو درباره جذب اسپانسر و شرایط این روزهای فدراسیون صحبت کرده است.

*درباره مسابقات رده های سنی آسیا در تایلند صحبت کنید. از نتایج کسب شده رضایت دارید؟

در مسابقات قهرمانی رده های سنی آسیا بیش از ۳۰ رکورد گروه های رده های سنی شکسته شد. ۳۰ شرکت کننده در این مسابقات شرکت کرده بودند. نتایجی که بچه ها بدست آوردند برایم بسیار جالب بود. هرکدام را که نگاه می کردیم مثلا در واترپلو تیم های ملی شرکت داشتند، چون مسابقات انتخابی قهرمانی جهان بود یا در شنا البته مقداری سطح مسابقات در رده بزرگسالان کمی پایین بود. ولی در رده های سنی پایه شناگرهای برتر کشورها حضور داشتند. ما الان در شیرجه یک تا دو استعداد داریم که به گفته رئیس فنی کشور چین که رئیس فنی آسیاست با دو تا سه سال برنامه ریزی می توانین موفق باشیم.

*تیم ملی واترپلو جوانان در این رقابت ها موفق شد مدال برنز و سهمیه جهانی را کسب کند. برای حمایت از آنها چه برنامه ای دارید؟ چه سرمایه گذاری روی آنها شده و خواهد شد؟

جوانان ما بدون آنکه در مسابقات تدارکاتی شرکت بکنند کاری کردند، کارستان که خود ما توقع نداشیم و چین را شکست دادند. ما اکنون سه تیم داریم تیم زیر ۱۸ سال ما به کشور قزاقستان رفت، تیم بزرگسالان قرار است در مسابقات المپیک شرکت کند. تصور کنید یک فدارسیون چند تیم را بتواند پوشش دهد امیدوارم با حضور یک پشتوانه اقتصادی که انشاالله در کنار فدراسیون باشد بتواند یک حرکت درست و هماهنگ با پشتوانه مناسب به سمت جلو برویم.

*ولی پور در شیرجه مدال گرفت. برنامه ای ویژه ای برای او خواهید داشت؟

قطعا برنامه داریم. آقایان ولی پور و کریمی در شیرجه فعالیت دارند در جلسه ای که با مربیان داشتم، کمیته فنی جلسه دارد و درباره این شیرجه رو جوان و بااستعداد کشورمان برنامه ریزی خواهد کرد.  مجتبی ولی پور در انتخابات المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد. رویکرد ما با حفظ ملی پوشان توجه به زیرساخت ها می باشد و قطعا می توانیم با آماده کردن سخت ابزار مناسب و داشتن وسایل مناسب در شیرجه در سه و چهار سال آینده انشاالله در آسیا موفق باشیم.

*عملکرد چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو را چگونه ارزیابی می کنید؟

 ایشان کارشان را حدود سه ماه است آغاز کرده و سه ماه اولیه را ما گذارنده ایم، از ایشان راضی هستیم و الحمدالله با انگیزه کار خود را انجام می دهد. امیدوارم با وجود این شخص که واقعا سرمایه برای واترپلو می باشد. بتوانیم به درستی از ایشان استفاده کنیم تا بتوانیم انشاالله هدفمان را که بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی است را به نتیجه برسیم. الان اعلام می کنم و به ارباب جراید گفته ام که انشاالله در انتخابی المپیک شرکت بکنیم ما هیچ انتظاری نداریم و شانسمان نیز بسیار کم است. اما باید شروع کنیم تا موفق باشیم. می رویم ببازیم تا روزی برنده شویم. هدف ما بازی های آسیایی در اندونزی است، اگر بتوانیم شرایط کار را مهیا کنیم،  با وجود ایشان مطمئن باشید در واترپلو اولین رشته خواهیم بود که در آسیا موفق می شویم.

*حضور مسئولین ورزش بخصوص دکتر گودرزی و دکتر سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان و همکاری های وزارت با فدارسیون چه اندازه به شما کمک کرده؟

از دکتر گودرزی و دکتر سجادی ممنونم که همیشه به شنا و شیرجه و واترپلو لطف دارند. حضور دکتر سجادی نشان می دهد که به همه رشته ها نگاه دارد و برایش مهم است. حضور ایشان برای ما قوت قلب بود. مطمئن باشید که نگاه ایشان به عنوان دکترای مدیریت ورزش که در دانشگاه نیز این رشته را تدریس دارد یک مدیریت برنامه محور و راهبردی است تنها راه موفقیت در رشته های ورزشی همین برنامه محور و راهبردی می باشد. انشاالله بتوانیم این کار را ابتدا در واترپلو که به نتیجه نزدیک است و بعد نیز در شنا و شیرجه انجام بدهیم.

*درباره مراسم معرفی انتخاب بانک دی بعنوان اسپانسر صحبت کنید؟

این یک رونمایی بود از تفاهم نامه ای که بین فدارسیون و بانک برگزار شد که در حقیقت باشگاه مخاطبانی که قرار است از طریق بانک کارتهای شناسایی دریافت کنند و از آن طرف قرار است که ما با شناسایی خانواده های ایثارگران و شهدا و جانبازان بتوانیم آنها را بیشتر با این ورزش آشنا کنیم. نگاه این است و امیدوارم موفق  باشیم الحمدالله نگاه آقای شهیدی (رئیس بنیاد شهید) بسیار مثبت بود و برای من یک قوت قلب بود و امیداوارم با نگاه مسئولین به این رشته پایه بتوانیم با یک دورنگاه و یک نگاه میان مدت اول در واترپلو بعد در شنا و شیرجه به نتیجه های خوب برسیم البته با توجه به فاصله ای که با حریفان در آسیا و دنیا امیدوارم موفق باشیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.