رکورد شکنی علی جعفری در ۴۰۰ و ۱۵۰۰ متر آزاد مسافت کوتاه

علی جعفری شناگر استقامتی ایران در جریان مسابقات مسافت کوتاه ملی مجارستان موفق شد دو رکورد ملی در ماده‌های 400 و 1500 متر آزاد را جابجا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ علی جعفری شناگر استقامتی ایران که مدتی است بورسیه فدراسیون جهانی در کشور مجارستان شده، در جریان مسابقات شنا مسافت کوتاه ملی مجارستان موفق شد دو رکورد در ماده‌های ۴۰۰ و ۱۵۰۰ متر آزاد به ثبت برساند و برای نخستین بار در ایران  ۴۰۰ آزاد را زیر ۴ دقیقه و  ۱۵۰۰ آزاد را زیر ۱۶ دقیقه شنا کند.

جعفری ابتدا در این رقابت ها ۱۵۰۰ متر را در مدت زمان ۱۵:۴۵.۹۱ شنا کرد و توانست رکورد قبلی این ماده را پس از پنج سال که در اختیار امیر عباس امراللهی با زمان ۱۶:۲۹.۲۶ (مسابقات قهرمانی مسافت کوتاه جهان_چین ۲۰۱۸) بود جابجا کند و رکورد این ماده را چهل و چهار ثانیه بهبود بخشد.

همچنین در ادامه این شناگر در ماده ۴۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۳:۵۶.۹۲ بار دیگر رکورد شکنی کرد. رکورد پیشین این ماده با زمان ۰۴:۰۲.۷۶ توسط محمد قاسمی در  مسابقات انتخابی تیم ملی_اصفهان سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده بود و این شناگر آینده دار ایران موفق شد این رکورد را نزدیک به ۶ ثانیه بهبود بخشد.

 

ماده ۱۵۰۰ متر آزاد (مسافت کوتاه) : 

  • علی جعفری با ثبت زمان ۱۵:۴۵.۹۱

رکورد پیشین: امیر عباس امراللهی با ثبت زمان ۱۶:۲۹.۲۶ در مسابقات قهرمانی مسافت کوتاه جهان_ چین ۲۰۱۸

 

ماده ۴۰۰ متر آزاد (مسافت کوتاه) : 

  • علی جعفری با ثبت زمان ۳:۵۶.۹۲ 

رکورد پیشین:  محمد قاسمی با ثبت زمان ۰۴:۰۲.۷۶ در مسابقات انتخابی تیم ملی_اصفهان ۱۴۰۱

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.