زمان برگزاری رقابت های شیرجه قهرمانی کشور اعلام شد+ آیین نامه

رقابت های شیرجه قهرمانی کشور از 13 تا 16 مرداد 1394 در استخر قهرمانی آزادی تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو؛ رقابت های قهرمانی کشور شیرجه انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات گروه سنی آسیا در تمام رده های سنی (A,B,C,O) بر اساس آخرین قوانین و مقررات فینا از تاریخ ۱۳ / ۵ / ۹۴ الی ۱۶ / ۵ / ۹۴ برگزار می‌شود.

تیم های علاقمند به حضور در این دوره از رقابت ها با تکمیل جدول و فرم های مربوطه حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه  ۳ / ۵ / ۹۴ می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

طبق اعلام مسئولان برگزاری مسابقات عدم ارسال فرم های مربوطه در تاریخ مقرر به منزله انصراف از حضور در این دوره از رقابت ها می باشد و امور مربوط به پذیرش تیم ها به غیر از زمان مذکور انجام نخواهد شد.

 

برنامه مسابقات شیرجه قهرمانی کشور: 

ورود تیم ها: روز سه شنبه مورخ ۱۳ / ۵ / ۹۴ راس ساعت ۸:۰۰ بامداد

تمرین تیم ها:  روز سه شنبه مورخ ۱۳ / ۵ / ۹۴ ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰،۱۶:۰۰ الی ۲۰:۰۰

شروع مسابقات: روز چهارشنبه مورخ  ۱۴ / ۵ / ۹۴ تخته یک متر، روز پنجشنبه مورخ ۱۵ / ۵ / ۹۴ تخته ۳ متر و روز جمعه مورخ ۱۶ / ۵ / ۹۴ شیرجه از سکو

خروج تیم ها: روز جمعه مورخ ۱۶ / ۵ / ۹۴ راس ساعت ۲۰:۰۰

 

مقررات کلی این دوره از بازی ها به شرح زیر است: 

۱-  حداکثر نفرات شرکت کننده در هر استان در رده های سنی (A,B,C,O  ) ۲ نفر جمعا ۸  نفر ورزشکار خواهد بود.

۲- در مجموع از هر استان حداکثر ۸ شیرجه رو + ۱مربی +  ۱ سرپرست  و۱ داور  جمعاً ۱۱ نفر می تواند شرکت نمایند .

۳- هر شیرجه رو فقط حق شرکت در گروه سنی خود را دارد (نه بالاتر و نه پایین تر)

۴- برای اجرای دقیق مقررات و پرهیز از هرگونه تبعیض ، بی قانونی و اعتراض سایر تیم ها ، رعایت مفاد بخشنامه برای تمامی استانها الزامی است بنابراین سرپرست و مربی تیم با مطالعه مفاد بخشنامه به قوانین فنی مسابقات نسبت به انتخاب شیرجه رو و اعزام تیم اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت رعایت دقیق مفاد این دستورالعمل به عهده سرپرست و مربی استان شرکت کننده می باشد .

۵- سرپرستان تیم ها مسئول کنترل مدارک ورزشکاران تیم مربوطه و مسئول امور انضباطی و اخلاقی ورزشکاران و رعایت مقررات اردویی و مسابقات می باشند.

۶- کنگره مسابقات در ساعت  ۲۱ روز سه‌شنبه ۱۳/۵/۹۴ در محل دفتر اردو تشکیل میگردد و به منظور نظارت بر حسن برگزاری مسابقات کمیته های زیر انتخاب می گردد:

اف- کمیته اجرایی . ب-  کمیته انضباطی.

۷-   مهم :جدول اسامی ورزشکاران بهمراه مشخصات شناسنامه ای (نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کد ملی و  تاریخ کامل تولد) رده سنی، لیست اسامی مربی و سرپرست تیم که تماما به مهر اداره کل تربیت بدنی هیئت شنای استان رسیده باشد و در هنگام ورود باید به سرپرست مسابقات ارائه شود.

۸- بعد از پذیرش اولیه توسط سرپرست اردو، تایید مدارک شرکت کنندگان توسط کمیته مربوطه انجام خواهد شد. بدیهی است چنانچه مدارک فرد یا افرادی تایید نگردد از شرکت در مسابقه محروم خواهد شد.

۹- همراه داشتن اصل شناسنامه به همراه گواهی تحصیلی عکسدار ممهور به مهر مدرسه که به تایید آموزش و پرورش شهر یا منطقه رسیده باشد الزامی است.

۱۰- داشتن کارت بیمه ورزشی برای کل اعضاء تیمهای شرکت کننده  الزامی است. (ورزشکار، مربی، سرپرست)

۱۱- مسئولین فنی و هیئت داوران توسط سرپرست فنی منصوب می گردد.

۱۲-دلیل ضیق وقت و مسائل فنی کلیه برگه های شیرجه تمام شرکت کنندگان در تمام رشته های مسابقه می باید در کنگره مسابقات روز سه‌شنبه مورخ ۱۳/۵/۹۴ به سرپرست کل مسابقات تحویل گردد.

۱۳- تغییر در لیست حرکات ورزشکاران تنها تا ۲۴ ساعت قبل از مسابقه قابل اجرا می باشد.

۱۴- اعلام آمادگی شرکت در مسابقات با ذکر تعداد نفرات ولیست کامل بهمراه مشخصات کامل شناسنامه ای  تیم حداکثر تا تاریخ ۳/۱۲/۹۳  طبق جدول پیوست این بخشنامه  جهت تامین خوابگاه و برنامه ریزی مسابقات بایستی توسط هیئت استان از طریق پست یا نمابر به فدراسیون شنا ارسال گردد. همچنین با توجه به کمبود سخت افزار مناسب در اکثر استانهای کشور، هیأت‌های شرکت کننده موظف به قبول مسئولیت حضور ورزشکاران تحت پوشش خود می‌باشند.

۱۵ – ۴ نفرات برتر هر رشته در هر گروه سنی A,B,C,O  به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

 

امور مالی:

   تأمین محل اسکان وهزینه اعزام، اقامت و غذای شرکت کنندگان از سوی هیأت  استان و یا شرکت کننده و یا باشگاه خواهد بود.

 

مقررات سنی:

۱-  در گروه C تنها متولدین سالهای ۱۳۸۲ و ۱۳۸۱ حق شرکت خواهند داشت . (۱۲و۱۳سال)

۲-  در گروه B تنها متولدین سالهای ۱۳۸۰ و ۱۳۷۹ حائز شرایط حضور هستند. (۱۴و۱۵ سال )

۳-  در گروه A تنها متولدین سالهای ۱۳۷۸، ۱۳۷۷و ۱۳۷۶ حق شرکت خواهند داشت . (۱۶ تا ۱۸ سال)

۴ – در گروه O متولدین سالهای ۱۳۷۶ به پایین میتوانند شرکت نمایند. ( ۱۸ سال به بالا )

 

قوانین مسابقات:

۱-  مسابقات بر اساس قوانین FINA  در تمام رده های سنی برگزار خواهد شد.

۲-  محاسبه امتیازات تیمی بر مبنای جدول امتیازات FINA خواهد بود . ( ۱-۲-۳-۴-۵-۶-۸-۱۰-۱۲-۱۴-۱۶-۱۸)

— تذکر: به علت کمبود وقت، تمام برگه های شیرجه ورزشکاران در کنگره مسابقات از سرپرست تیمها دریافت خواهد شد و تأخیر در ارائه برگه شیرجه به منزله انصراف از مسابقه خواهد بود. (برگه شیرجه ضمیمه می باشد)

12 11

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.