سام واژیر: از طرف فدراسیون خوب حمایت می‌شویم/ از خودم توقع رکوردشکنی دارم

ملی‌پوش شیرجه گفت: با توانی که در خودم سراغ دارم می‌توانم با حمایت‌های فدراسیون ورودی المپیک پاریس را بگیرم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سام واژیر در گفت‌وگو با خبرگزاری رکنا، در خصوص حضور در کمپ مالزی اظهار کرد: اتفاق خیلی عالی بود زیرا این امر باعث شد تا تمرینات شیرجه‌روهای دیگر کشورها را از نزدیک ببینیم و نسبت به آن‌ها خودمان را قیاس و در کنار آن هم نقاط قوت و ضعف‌مان را  مقایسه کنیم. حضور در آنجا کمک کرد تا با امکانات جدید و به روز رشته شیرجه بیشتر آشنا شویم.

وی افزود: ما نیاز داریم به حمایت از طرف فدراسیون  هر چند شخص رییس فدراسیون خیلی لطف دارد و با شناختی که از او دارم می‌دانم حتمأ حمایت خودشان را از ورزش شیرجه دریغ نمی‌کنند. ما باید تا ۳ ماه دیگر در مسابقات جهانی کانادا شرکت و امیدوارم با حمایت‌های او به این رقابت مهم راه پیدا کنیم. البته این اتفاق هم ملزم این است که ما به اردوهای برون مرزی برویم و در کشورهایی که امکانات به روز شیرجه را برخوردار هستند تمرین کنیم. خوشبختانه رضوانی خیلی به شیرجه‌روها لطف دارد و هر کاری که در توانش باشد برای ما انجام می‌دهد تا بتوانیم به هدف اصلی که موفقیت در مسابقات بزرگ است دست پیدا کنیم.

ملی‌پوش شیرجه درباره اینکه چقدر امیدوار است در مسابقات رکوردش را ارتقا دهد، اینطور گفت: من با آمادگی که در خودم می‌بینم قطعأ این توان در من وجود دارد تا هم رکوردشکنی داشته باشم و هم نتیجه خیلی خوبی برای کشورم به دست بیاورم. به لطف خدا و تلاش مربی‌های عزیزم من تمام توانم را برای رکورد زدن و بالا بردن پرچم کشور عزیزم ایران انجام می‌دهم. هر چند در داشتن بعضی از امکانات کمبودهایی را داریم اما با این وجود فدراسیون تمام تلاشش را می‌کند تا با همین کمبودها ما به بهترین نتیجه برسیم. به نظرم حضور در کمپ های تمرینی قوی‌تر که مربی‌های خوب و امکانات فوق‌العاده داشته باشد همچون کمپ تمرینی چین می‌تواند در راه آماده‌سازی به ما خیلی  کمک کند.

واژیر درباره اینکه از مسئولان بلندپایه ورزش کشور چه توقعی دارد، گفت: باید مسئولان ارشد کشور حمایت خودشان را از رشته‌های پایه و مادر و همچنین ورزشکاران دریغ نکنند. متاسفانه ما با اندک امکانات تمرین می‌کنیم و اگر چه مربی‌های ما واقعأ زحمت می‌کشند اما نیاز است مسئولان قدر شیرجه‌روها را بیشتر بدانند زیرا تعداد ورزشکاران این رشته روز به روز در حال کاهش یافتن است و این اتفاق خیلی خوبی برای رشته مدال‌آور شیرجه نیست.

وی در مورد اینکه از لحاظ حمایتی شرایط چگونه است، اینطور پاسخ داد: بالاخره بعد از ۲ سال کرونا و کمبودهایی که با آن دست به گریبان هستیم با اولین حضورمان در کمپ تمرینی آسیا نشان دادیم که ارزش سرمایه‌گذاری را داریم و می‌توانیم با حمایت‌های فدراسیون بهترین نتیجه را در دنیا به دست بیاوریم. با توانی که در خودم سراغ دارم می‌توانم با حمایت‌های فدراسیون و اردوهای تمرینی در کشورهایی که بهترین امکانات را برای این ورزش محیا کردند بعد از صد سال برای اولین بار ورودی المپیک را به دست و پرچم کشور عزیزم ایران را نیز به اهتزاز در بیاورم.

ملی‌پوش شیرجه در پایان درباره اینکه شرایط آمادگی او چگونه است، گفت: من برای مسابقه‌های حرفه‌ای آماده می‌شوم تا بتوانم در آنجا حرفی واسه گفتن داشته باشم. برنامه و هدف اصلی من این است که کم کم حرکاتم قوی‌تر و بهتر شود. ما در این شرایط فعلی به یک اردو برون مرزی چند هفته‌ای در سطح حرفه‌ای نیاز داریم تا برای مسابقات جهانی خوب آماده شویم. بالاخره این مسابقه مهمی است و باید از لحاظ روحی و قدرتی به شرایط مطلوب برسیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب