سعادت: مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب های آزاد در سطح بالایی برگزار شد

بهرام سعادت رئیس هیات شنا جزیره کیش گفت: مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب های آزاد در سطح بالایی برگزار شد و این جزیره پتانسیل برگزاری مسابقات بین المللی آب های آزاد را دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بهرام سعادت رئیس هیات شنا جزیره کیش پس از پایان مسابقات شنای ماراتن آب های آزاد درمسافتی به طول ۱۰ کیلومتر گفت: این مسابقات با حضور ۳۰ شناگر برگزار شد؛ شرکت کنندگان در این رقابت ها ضمن اذعان در خصوص سطح بالای برگزاری این مسابقات ، بیان داشتند که جزیره کیش توانایی میزبانی مسابقات شنای آب‌های آزاد در سطح جهانی را دارد.

وی ادامه داد: در این مسابقات ملی استان گلستان توانست در جایگاه نخست قرار گیرد و جزیره کیش و خراسان رضوی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش با اشاره به حضور ۲ جانباز قطع عضو در این تورنمنت، بیان کرد: این عزیزان پس از پایان مسابقات اعلام کردند که درخواست برگزاری مسابقات کشوری شنای جانبازان در کیش را به فدراسیون ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در پایان تورنمنت از این ۲ جانباز قطع عضوی به صورت نمادین با اهداء لوحی قدردانی شد.

سعادت همچنین از برگزاری اولین مسابقات ملی شنای آب‌های آزاد در رده سنی زیر ۱۳ سال در کیش خبر داد و گفت: این مسابقات ملی نیز با مجوزی که از سوی فدراسیون صادر شد، در مسافتی به طول یک کیلومتر و در چهار رده سنی برگزار شد و بیش از ۶۰ شناگر در این مسابقه حضور داشتند

وی به پیچیدگی برگزاری مسابقات شنای آب‌های آزاد اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات شنا در آب‌های آزاد یک هماهنگی پیچیده و دقیقی می‌طلبد، چرا که ذره‌ای غفلت می‌تواند منجر به حادثه شود.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نمایندگان فدراسیون در این تورنمنت حضور داشتند، اضافه کرد: فیلم‌های مربوط به اولین شنای ماراتن کشور تهیه شده و برای آغاز مذاکرات جهت میزبانی از مسابقات جهانی این رشته ورزشی به فدراسیون ارسال شده است.

وی با قدردانی از معاونت ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش در حمایت از برگزاری این تورنمنت ملی، بیان کرد: در پایان باید از حمایت های فدراسیون به ویژه آقای رضوانی کمال تشکر را داشته باشم و باید به این نکته اشاره کنم که کیش ظرفیت بسیار بالایی در رشته ورزشی شنا در آب‌های آزاد دارد که امیدواریم به زودی میزبان مسابقات مختلف بین المللی در این حوزه باشیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.