سمیع‌زاده: اعتماد به مربیان بومی شنا را به مدال آسیایی می‌رساند/ رکوردشکنی‌ها ادامه خواهد داشت

مدیر تیم‌های ملی شنا گفت: رهبر انقلاب توصیه به اعتماد به مربیان داخلی کردند و با توجه به بیانات ایشان موفقیت‌های بیشتری رقم خواهد خورد.

گروه ورزش خبرگزاری آنا، پیشرفت شناگران ایران در جریان مسابقات شنای مسافت کوتاه انتخابی تیم ملی محسوس بود و رکوردهای ملی جابه‌جا شد. بهبود رکوردها نوید روزهای درخشانی را در آینده می‌دهد و تداوم این روند می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور منجر به کسب مدال در رقابت‌های بین‌المللی و صعود به بازی‌های المپیک شود.

محسن سمیع‌زاده در مورد شکسته شدن حدنصاب‌های ماده‌های مختلف شنای ایران با تأکید بر این موضوع که ورزش شنا در کشور راه خود را پیدا کرده است، اظهار کرد: از زمانی که توفیق پیدا کردم تا مدیر فنی تیم‌های ملی شنا شوم با همکاری دوستان به دنبال آن بودیم تا عکس مسیر توسعه گلخانه‌ای را در پیش بگیریم و در مسابقات انتخابی تیم ملی به میزبانی هیئت شنای استان زنجان شاهد جابه‌جایی رکوردهای زیادی بودیم. ۱۸ ماه است که ورزش شنا اسیر همه‌گیری ویروس کرونا شده و مشکلات عدیده اقتصادی گرفتاری‌های زیادی ایجاد کرده اما در رقابت‌های انتخابی شاهد شکسته شدن رکوردها بودیم و در حالی که اعلام شد ۹ رکورد ملی تغییر کرده باید بگویم بیش از این رخ داد و به‌عنوان مثال در ۲۰۰ متر آزاد هومر عباسی و ابوالفضل سام از گلستان و خراسان شمالی چندین بار رکورد این ماده را ارتقا دادند و در ماده‌های دیگری چون ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه، ۲۰۰ متر کرال پشت و ۲۰۰ متر آزاد رکوردشکنی‌ها زیادی صورت گرفت و ادامه خواهد یافت.

وی غیبت سه ملی‌پوش را در رقابت‌های انتخابی مانع رکوردشکنی ندانست و بیان کرد: متین بالسینی، بنیامین قره حسنلو و علی رشیدی حضور نداشتند و شاهد جابه‌جایی رکوردهای ملی شنا بودیم و این موفقیت‌ها حاصل تلاش مربیان داخلی و اعتماد به دانش بومی است. عالی‌ترین مقام کشور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند باید به مربیان داخلی میدان داد و این اتفاق را در شنا هستیم. اگر به بیانات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب بیشتر توجه شود بدون تردید به موفقیت‌های بیشتری می‌رسیم. در سالیان گذشته مربیان خارجی زیادی استخدام شدند و تعداد معدودی از آنها خدمات قابل قبولی ارائه کردند. این موضوع در دیگر رشته‌ها نیز محسوس بود، ضمن اینکه دستمزد ناچیز و توجه نکردن به برنامه‌های خواسته شده وجود داشت در حالی که به مربی خارجی در هر دو زمینه توجه بیشتری شد و کمتر نتیجه مطلوب به دست آمد.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا فقدان امکانات را در استان‌های مختلف یکی از عوامل مانع پیشرفت این ورزش پایه دانست و عنوان کرد: وقتی در استان‌های مختلف استخر در اختیار هیئت شنای استان نیست چگونه باید انتظار داشته باشیم در آن استان پیشرفت قابل توجهی رخ دهد. علاقه‌مندان به شنا ناچار به حضور در استان دیگری می‌شوند یا اینکه رشته ورزشی دیگری را انتخاب می‌کنند. اگر امکانات لازم به همراه اعتماد به مربیان توانمند و امتحان پس داده بومی شنا را با جدیت دنبال کنیم بدون تردید در آینده اتفاقات بهتری هم رقم خواهد خورد. ظرفیت لازم برای پیشرفت از نظر نیروی انسانی فراهم است و باید به شناگران و مربیان جویای نام و خدمت میدان داد تا توانایی‌های خود را به منصه ظهور برسانند و اتفاقات شیرینی را برای ورزش شنا رقم بزنن


سمیع‌زاده شکسته شدن رکوردهای ملی را گام بلندی به سوی مدال‌های بین‌المللی دانست و تأکید کرد: با تغییر رکوردها به حدنصاب‌های جهانی نزدیک می‌شویم و امکان کاهش فاصله تا رسیدن به مدال وجود دارد. باور دارم با برداشتن گام‌های خوبی به سمت جلو می‌توانیم برداریم و حتی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین ۲۰۲۲ نیز به کسب مدال امیدوار باشیم. حضور در مسابقات مختلف باعث ارتقای رکوردها خواهد شد و بچه‌های شنا میدان دیده می‌شوند و بدون دغدغه و استرس به آب می‌زنند. در حال حاضر هدف پیش رو حضور پرقدرت در رقابت‌های کاپ شنای قطر است و بعد از آن هم باید علاوه بر مسابقات داخلی در تورنمنت‌های خارجی شرکت کنیم تا گام بلندی را به سوی بازی‌های آسیایی چین برداریم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب