سمیع‌زاده: فشنگ در خشاب ملی‌پوشان شنا قرار دارد/ کنکور صربستان آخرین فرصت رسیدن به المپیک است

مدیر فنی تیم های ملی شنا گفت: تنها فرصت حضور در المپیک توکیو برای ملی‌پوشان شنا موفقیت در مسابقات صربستان است.

حمیدرضا نقیبی/

به گزارش  روابط عمومی قدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خبرگزاری آنا نوشت: ملی‌پوشان شنای ایران در روزهای آینده راهی صربستان می‌شوند تا در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو شرکت کنند. مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو، متین بالسینی و سینا غلامپور چهار شناگر ایران در مسابقات انتخابی خواهند بود.

محسن سمیع‌زاده در مورد آمادگی شناگران ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: سالیان سال است که ویروس بی‌توجهی و بی‌پولی به شنای ایران لطمه زده است و در ۲۰ ماه گذشته ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده است. اسفند ۹۸ دورخیز بلندی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک داشتیم و هدف این بود که در مجارستان، کرواسی و ایتالیا، ملی‌پوشان کشورمان بخت خود را برای حضور در مسابقات بیازمایند ولی کرونا باعث لغو مسابقات شد.

وی ادامه داد: تعطیلات استخرهای شنا تأثیر منفی بیشتری روی عملکرد شناگران گذاشت و با توجه به اینکه فدراسیون جهانی شنا تقویمی برای مسابقات تعریف نکرده بود، دورنمایی خاکستری مقابل ملی‌پوشان قرار داشت. بنابراین از ماه تیر ۹۹ بچه‌ها تمرینات خود را در استخر شروع کردند و پس از چندین ماه، پک سه‌تایی به فدراسیون دادیم تا حداقل در دو مسابقه شرکت کنیم.

مدیر فنی تیم ملی شنا خاطرنشان کرد: ابتدا قرار است که در صربستان مسابقات دو روزه‌ای برگزار شود اما رقابت‌های مهم‌تر به مدت پنج روز در ترکیه برگزار می‌شد که متأسفانه اعلام شده ترکیه مهمان خارجی نمی‌پذیرد و به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا مسابقات این کشور به صورت داخلی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: تمرینات بدنسازی در ورزش شنا اهمیت زیادی دارد و همچنین تمرینات درون آب به پیشرفت شناگران کمک می‌کند ولی با مسابقه دادن آن هم به صورت متوالی می‌توان انتظار داشت شناگران پیشرفت قابل توجهی کنند. در حال حاضر متین بالسینی، بنیامین قره حسنلو، مهدی انصاری و سینا غلامپور در آستانه کسب رکورد ورودی المپیک هستند ولی با لغو مسابقات ترکیه تنها یک فشنگ در خشاب داریم که باید آن را در صربستان به بهترین شکل ممکن رها کنیم. امیدوارم خروجی مسابقات عالی باشد.

سمیع‌زاده یادآور شد: ملی‌پوشان شنای ایران ساعت‌ها کار کرده‌اند و با وجود اینکه امکانات به صورت کامل در اختیارشان نبود اما برای آنکه در مسابقات المپیک شرکت کنند به شدت تمرین کرده‌اند. صادقانه می‌گویم اگر به پنج مسابقه بین‌المللی اعزام می‌شدیم بدون شک در ماده‌های ۲۰۰ متر پروانه، ۱۰۰ متر پروانه و ۵۰ متر آزاد توسط بالسینی، انصاری و قره حسنلو به سهمیه المپیک دست پیدا می‌کردیم چون در تمرینات بالسینی توانسته رکورد ورودی را کسب کند، انصاری فقط ۶۵ صدم ثانیه فاصله دارد و قره حسنلو نیز ۲۰ صدم ثانیه با حد نصاب ورودی فاصله دارد. به هر صورت این توقع وجود دارد که ملی‌پوشان شنا بتوانند خوش بدرخشند ولی نباید فراموش کنیم آنها فقط یک کنکور دارند و این موضوع استرس را به صورت ناخواسته افزایش می‌دهد. ضمن اینکه باید اتمسفر مسابقات و آمادگی رقبا را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.