سمیع زاده: برای ارزیابی سطح آمادگی شناگران مسابقه رکوردگیری برگزار می‌کنیم

مدیر فنی تیم‌های ملی با تاکید بر اینکه شنا نیازمند نگاه ویژه است گفت: برای ارزیابی سطح آمادگی شناگران و وضعیت فنی آنها روز چهارشنبه به طور همزمان در چند استان که استخر استاندارد دارند مسابقات رکوردگیری برگزار خواهد شد.

ساناز سلیمان آبادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع‌زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره برگزاری اولین دوره مسابقات رکوردگیری شنا پس از شیوع ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا در سطح ایران و جهان همه فعالیت‌های ورزشی را در حالت نیمه تعطیل درآورد؛ ورزش‌های آبی به ویژه شنا متحمل بیشترین آسیب به دلیل عدم بازگشایی استخرها شد. از خرداد سال جاری جلسات زیادی برگزار و با مسئولان ذیربط صحبت کردیم تا شرایط را برای تمرین شناگران فراهم کنیم.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا ادامه داد: متأسفانه برخی از استان‌ها موفق به بازگشایی استخر نشده‌اند به همین دلیل شنا آسیب زیادی دید. برای سطح آمادگی شناگران و اینکه وضعیت فنی آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم، روز چهارشنبه به طور همزمان در چند استان که استخر استاندارد دارند، مانند تهران، اصفهان و مشهد مسابقات تایم‌تریال برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای کاهش رفت‌وآمدها و انبوه جمعیت در تهران، سه استان را انتخاب کردیم تا مسابقات به صورت همزمان در این سه استان برگزار شود و شناگران استان‌های همجوار بتوانند در یکی از این شهرهای نزدیک حاضر شوند و در نهایت بتوانیم رکوردگیری را انجام دهیم.

سمیع‌زاده درباره وضعیت ملی‌پوشان و همچنین زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک گفت: متأسفانه هنوز زمان مسابقات مشخص نیست به همین دلیل ما نیز تمرینات پرفشار را در دستور کار قرار ندادیم چرا که باید حتماً مسابقه خاصی وجود داشته باشد تا بر اساس آن در تایم مشخص فشار خاصی را بر شناگران وارد کنیم به همین دلیل شناگران بدون فشار سنگین در جهت بهبود آمادگی تمرینی، تمرینات خود را انجام می‌دهند.

مدیر فنی تیم‌های ملی شنا اظهار داشت: متأسفانه به ورزش‌های آبی از جمله شنا توجه ویژه‌ای نمی‌شود. در حال حاضر در رشت حضور دارم و متأسفانه تنها استخر استاندارد این شهر پس از گذشت ۱۱ سال هنوز در دست تعمیر است درحالی‌که کشورهای پیشرفته برای انجام یک پروژه دو تا سه ماه زمان دارند ولی ما پس از تعمیر یک استخر پس از گذشت ۱۱ سال همچنان موفق نشده‌ایم؛ این نشان می‌دهد که نگاه اصولی به شنا نمی‌شود.

وی گفت: بارها این حرف‌ها زده شده اما نتیجه‌ای در پی نداشته شاید باید یک خارجی این صحبت‌ها را مطرح کند و آنگاه نتیجه‌ای به دست بیاوریم. به نظر می‌رسد حرف چشم مشکی‌ها را کسی گوش نمی‌دهد. برخی بر این باورند شنا نیازمند مربی خارجی و تفکری نو است اما من می‌گویم شنا نیازمند سخت‌افزار است و تا سخت‌افزار نباشد نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.