سمیع زاده: کسی یادش نمی آید فلسفه ایجاد المپیک چه بود

دبیر کل فدراسیون شنا با قدردانی از نگاه ورزشی دولت گفت: کسی یادش نمی آید فلسفه ایجاد المپیک چه چیزی بود. اگر برای برخی ورزشکاران بزرگ ما ناداوری صورت نمی گرفت، شرایط ایران حتی بهتر از این می شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن سمیع زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: عملکرد کاروان ایران در المپیک ریو در مجموع مطلوب بود و برای ارزیابی عملکرد کاروان باید ابتدا بررسی کنیم که چه چیزی به ورزش داده ایم و چه چیزی دریافت کرده ایم.
وی ادامه داد: شاید پیش از شروع المپیک خیلی از کشور های قدرتمند تصور نمی کردند که بعد از ایران در جدول مدال ها قرار گیرند و این نشان می دهد ورزش ایران نتیجه خوبی از المپیک گرفته است.
دبیر فدراسیون شنا، گفت: متاسفانه جنبش المپیک در دنیای ورزش نادیده گرفته شد و کسی یادش نمی آید فلسفه ایجاد المپیک چه چیزی بود. اگر برای برخی ورزشکاران بزرگ ما ناداوری صورت نمی گرفت، شرایط ایران حتی بهتر از این می شد.
وی در خصوص عملکرد آریا نسیمی شاد تنها شناگر ایران در المپیک ریو، تصریح کرد: برای حضور آریا در المپیک هدف گذاری نشده بود و ما اولویت نخستمان حضور او در این مسابقات بود.
وی اظهار کرد: پیش بینی می کردم عملکرد آریا خیلی قوی نباشد، زیرا او یک ماه قبل به اوج آمادگی رسیده بود و توانست رکورد کشور را بزند و بازگشت مجدد او به دوران اوج در این مدت کوتاه بسیار دشوار بود.
سمیع زاده، گفت: فدراسیون شنا مانند تمام فدراسیون های ورزشی یک تدارکات چی برای تیم های ملی است و متاسفانه فدراسیون های ورزشی به جای اینکه به فکر موفقیت در حوزه قهرمانی باشند، درگیر آماده سازی ورزشکاران و حتی آموزش آنها هستند.
وی افزود: فدراسیون ها برای موفقیت در میادین بزرگ باید ابزار داشته باشند و زمانی که حتی یک استخر رایگان هم در اختیار نداریم، چگونه می توانیم به موفقیت فکر کنیم.
سمیع زاده با تقدیر از اقدامات دولت تدبیر و امید در ورزش کشور، گفت: دولت تدبیر و امید با انتخاب یک گزینه ورزشی برای وزارت توانست ورزش کشور را بار دیگر زنده کند.
وی افزود: گودرزی با دستورات درستی که صادر کرد، نشان داد ورزش را می شناسد و در همین مدت کوتاه تحول بزرگی را ایجاد کرد و ورزش ایران توانست میزبانی های بزرگی را کسب کند که تمام این موفقیت ها به خاطر نگاه ورزشی دولت است.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

امینی: مدیریت ورز‌ش‌های آبی آسیا در دست ایرانیان است که باید به آن افتخار کنیم/بدون اغراق رضوانی جایگاه مهمی را بدست آورد

نایب‌رئیس اسبق کمیته واترپلو جهان گفت: اکنون مدیریت شنا، شیرجه و واترپلو آسیا در دست ایرانیان است که باید به این مهم افتخار کنیم و جایگاه رضوانی بدون اغراق پس از کمیته بین‌المللی المپیک، مهم‌ترین جایگاه ممکن است که می‌توان به دست آورد.