سینکرونایز در ایران پس از ۱۱سال/ مسابقات بانوان کشورهای اسلامی انگیزه‌ها را بالا می‌برد

آخرين جلسه از دوره مربيگري رشته سينكرونايز، هفته گذشته و به ميزباني تهران در استخر مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد.

نیلوفر حامدی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روزنامه همشهری ورزشی نوشت: آخرین جلسه از دوره مربیگری رشته سینکرونایز، هفته گذشته و به میزبانی تهران در استخر مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. شنای موزون، رشته‌ای که سال‌‌های زیادی در ایران محدود به برگزاری برخی جشنواره‌ها شده‌بود، امسال رنگ‌و‌بوی دیگری گرفت و پس از ۱۱سال دوره مربیگری این رشته در تهران برگزار شد. حالا و با این برنامه‌ریزی امید است که بتوان مسابقات کشورهای اسلامی را هم در این رشته و در ایران میزبانی کرد که بدون شک اتفاق خوبی در عرضه ورزش بانوان خواهد ‌بود.

دوره‌ای با حضور مدرس روس

کلینیک مربیگری رشته سینکرونایز از ۲۵شهریور اغاز شد و تا همین هفته پیش در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی ادامه داشت. این کلینیک که دوره بین‌المللی هم محسوب می‌شد توسط ایرینا بلوشوا، مدرس روسی تدریس شد. بلوشوا که دارای مدرک آکادمکیک تخصصی در رشته شنای موزن است، مدرس فدراسیون جهانی محسوب می‌شود و در کارنامه‌اش قهرمانی‌های فراوانی در شنا و همچنین سینکرونایز دارد. با توجه به اینکه روس‌ها در این رشته همواره جزو بهترین‌ها هستند، بلوشوا قطعا بهترین گزینه برای این برنامه بود.

از سال۹۳ مسابقه رسمی نداشتیم

اصلی‌ترین ویژگی این کلینیک، پرداختن به رشته سینکرونایز آن هم بعد از ۱۱سال است. از سال ۹۳ که آخرین مسابقات قهرمانی کشور شنای موزون برگزار شده‌بود، تا به امروز رقابت ها محدود به جشنواره‌ها بود که همین موضوع ورزشکاران را دلسرد می‌کرد. افسانه تیموری رییس کمیته شنای موزون بانوان با اشاره به همین مطلب گفت: «آزمون ستاره‌ها برای تعیین سطح هر ساله برگزار می‌شد اما چون رقابت‌های قهرمانی کشور نداشتیم و مسابقات رسمی نبود، بچه‌ها ناراحت بودند. حالا اما خوشبختانه با حمایت محسن رضوانی رییس فدراسیون این رشته بعد از سال‌ها جان دوباره‌ای می‌گیرد.» تیموری درباره میزان استقبال مربیان برای حضور در این دوره عنوان کرد:«تعداد افراد علاقه‌مند برای حضور در این دوره بسیار زیاد بود و حتی ما مجبور شدیم از بین آن‌ها افرادی که فعال‌تر بودند را انتخاب کنیم چون به هر حال تعداد اعضا محدودیت‌هایی داشت. خوشبختانه در این کلاس متد روز سینکرونایز دربخش طراحی و کوروگرافی، اجرا، تکنیک‌ها، ریتم و… به مربیان آموزش داده ‌شد.

میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی

این دوره البته پایان کلینیک‌های این چنینی نخواهد‌بود. قرار است به زودی در بخش مربیگری و داوری در سایر استان‌ها هم دوره‌های برگزار شود. یکی از این دوره‌ها در اواخر همین ماه(مهر) در یزد برگزار خواهد‌شد و پس از آن قرار است مازندران، اصفهان و مجددا تهران میزبان کلاس‌های بعدی باشند. رییس کمیته شنای موزون فدراسیون معتقد است به زودی ایران می‌تواند میزبان مسابقات رسمی این رشته هم باشد:«طبق آنچه که خودمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و البته خانم بلوشوا هم پیشنهاد داده، پس از چند ماه و با تقویت هرچه بیشتر ورزشکاران و مربیان می‌توانیم به کشورهای هم‌جوار همچون ارمنستان و تاجیکستان پیشنهاد برگزاری مسابقه را هم بدهیم تا میزان انگیزه ورزشکارانمان هم بیشتر شود. پیشنهادی که قطعا با موافقیت این کشورها همراه خواهد‌بود و می‌تواند با عنوان مسابقات کشورهای اسلامی برگزار شود.»

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب