شهنام نظرپور: هدف‌مان حضور در جوانان جهان است

مربی تیم ملی شیرجه ایران گفت: نفرات فعلی شیرجه‌روهای مستعدی هستند که می‌توانند در مقایسه با نسل‌های قبلی شیرجه‌های‌ بسیار بهتری بزنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شهنام نظرپور در گفت‌وگو خبرگزاری با میزان، درباره حضور در کمپ تمرینی جوانان شیرجه کمیته المپیک آسیا در مالزی، اظهار داشت: کمپ مالزی ۸ روز به طول انجامید و در این کمپ یک مدرس سرشناس استرالیایی حضور داشت که در سابقه خود فعالیت در کشورهایی مانند آمریکا و سوئد و سرمربیگری تیم ملی سنگاپور را داشته و در حال حاضر با تیم ملی شیرجه تایلند همکاری می‌کند. هر روز دو نوبت کلاس برگزار می‌شد که صبح‌ها بیشتر جنبه تئوری داشت و درباره همه زمینه‌ها از جمله تغذیه، آسیب‌ها، فیزیوتراپی و حتی موضوعات روحی و روانی توضیحاتی داده می‌شد. کلاس‌های بعد از ظهر هم راجع به امور فنی و تخصصی شیرجه از پایه تا پیشرفته بود و سعی کردم در این کلاس‌ها درمورد مشکلاتی که شیرجه‌روهای ایرانی با آن روبرو هستند، سوالاتی بپرسم.

وی با تاکید بر لزوم حضور شیرجه‌روهای ایرانی در مسابقات مختلف بین‌المللی، تصریح کرد: در این رشته هر چقدر بیشتر در مسابقات حضور داشته باشید ۲ مزیت دارد و آن اینکه از یک طرف خود شیرجه‌رو با توجه به حضور در میادین مختلف با استرس کم‌تری شیرجه می‌زند و هم اینکه حضور مستمر در مسابقات باعث می‌‌شود داوران با دید مثبت‌تری امتیاز بدهند. شیرجه مانند شنا ورزش رکوردی نیست و نظرات داوران در تعیین نتایج بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که در مسابقات شیرجه ۷ داور امتیاز می‌دهند، بیشتر اوقات نظرات داوران سلیقه‌ای و با توجه به شناختی است که از قبل از شیرجه‌روها دارند و کلا به نفراتی که بیشتر در مسابقات دیده‌اند، راحت‌تر نمره می‌دهند.

مربی تیم ملی شیرجه ایران درخصوص روند برگزاری اردوها، گفت: با توجه به اینکه در کل کشور تنها ۲ استخر استاندارد برای شیرجه داریم، نیاز است تا شیرجه‌روها به صورت مستمر در اردوهای بلندمدت حضور داشته باشند زیرا در این رشته یک توقف یک هفته‌ای در تمرینات باعث می‌شود آن ورزشکار برای بازگشت به شرایط ایده‌آل دوباره از برنامه‌های قبلی شروع کند. پس از حضور نفرات بزرگسال در چند مسابقه، فدراسیون ترجیح داده که بیشتر روی نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کند. در حال حاضر علاوه بر سام واریژ از تهران، کیومرث اصلانی از کرمانشاه و چند شیرجه‌روی دیگر از تبریز و تهران در شرایط خوبی هستند و اگر حمایت خوبی از این استعدادها شود می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد نتایج درخشانی باشیم. البته همه این موضوعات نیاز به برگزاری اردوهای بلندمدت و مستمر دارد.

نظرپور در مورد حضور تیم شیرجه در مسابقات قهرمانی جهان، گفت: مسابقات قهرمانی جهان امسال برگزار می‌شود و امیدواریم با رسیدن شیرجه‌روها به یک آمادگی نسبی و مطلوب و همچنین مساعدت فدراسیون بتوانیم در این مسابقات شرکت کنیم. دوست نداریم با شرایطی اعزام شویم که نتایج در شأن ایران نباشد. هرچند شیرجه‌روهای خوبی داریم، اما نمی‌توانیم قول جایگاه خاصی را بدهیم و فقط ادعا می‌کنم که این نفرات فعلی شیرجه‌روهای مستعدی هستند که می‌توانند در مقایسه با نسل‌های قبلی شیرجه‌های‌ بسیار بهتری بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲ روز پس از بازگشت از مالزی اردوها را از سر گرفتیم و تمرینات با فشار زیادی در حال پیگری است و امیدوارم با آمادگی کامل در مسابقات جوانان جهان شرکت کنیم. هفته آینده جلسه‌ای با رییس فدراسیون شنا خواهیم داشت و قرار است در مورد اردوها، مسابقات بعدی و همچنین شرایط ملی‌پوشان صحبت‌هایی انجام دهیم تا با آمادگی خوبی راهی مسابقات جوانان جهان شویم.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب