صعود هفت شناگر و تیم ایران به فینال دومین روز قهرمانی آسیا

صعود به فینال هشت ماده حاصل تلاش شناگران ایران در دور مقدماتی دومین روز از مسابقات شنای قهرمانی آسیا بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دومین روز مسابقات شنای قهرمانی آسیا با درخشش نمایندگان ایران در رده های سنی مختلف همراه بود.  ابتدا امیرمحمد شجاعی فر با ثبت زمان ۱:۰۵:۷۳ در ماده ۱۰۰ متر قورباغه ششم شد.

سپس علیرضا امین زمردی شناگر آینده دار ایران در رده سنی ۱۳-۱۴ سال با ثبت زمان ۲۷:۴۷ در ماده ۵۰ متر پروانه چهارم شد و به فینال راه پیدا کرد.

در رده سنی بزرگسال نیز جمال چاوشی فر با زمان ۲۵:۳۷ و مهدی انصاری با زمان ۲۵:۴۶ در ماده ۵۰ پروانه به ترتیب پنجم و ششم شدند و به فینال رسیدند.

همچنین آریا نسیمی شاد شناگر مستعد ایران در رده سنی ۱۵-۱۷ سال هم با زمان ۲:۲۴:۵۸ در دور مقدماتی ۲۰۰ متر قورباغه سوم و فینالیست شد.

بنیامین قره حسن لو دیگر شناگر ایران بود که با ثبت زمان ۵۴:۲۱  در ماده ۱۰۰ آزاد در رتبه ۱۷ دور مقدماتی جای گرفت.

اما در ۲۰۰ متر آزاد  امیر محمد عزیزی کوچکترین نماینده شنای ایران در این مسابقات هم با ثبت زمان ۲:۰۳:۳۸ سه ثانیه رکورد  رده سنی ۱۳-۱۴ سال را شکست و به جمع فینالیست ها پیوست. رکورد قبلی این ماده ۲:۰۶:۵۵ بود.

آخرین نماینده راه یافته به فینال هم در رده سنی ۱۷-۱۵ سال بود. سینا غلام پور دیگر نماینده ایران در ماده ۵۰متر کرال پشت با ثبت زمان ۲۹:۰۰ ثانیه فینالیست شد تا عصر امروز پنج شناگر در فینال ماده های انفرادیبه آب بزنند.

تیم ایران در ماده ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی نیز با زمان ۴:۰۱:۱۵ رکورد جدید رده سنی ۱۵-۱۷ سال را ثبت کرد. رکورد قبلی این ماده  در ایران ۴:۰۷:۳۰ بود. در تیم ایران سینا غلامپور – کرال پشت ، آریا نسیمی شاد – قورباغه ، فراز اکبری – پروانه و  بنیامین قره حسن لو – کرال سینه را شنا کردند. تیم ایران با این نتیجه راهی فینال شد.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب