طرح پیشنهادهای رئیس فدراسیون شنای ایران در کنگره جهانی فینا

دو پیشنهاد محسن رضوانی رئیس فدراسیون ایران و عضو کمیته مربیان جهان در کنگره رسمی فدراسیون جهانی ورزش های آبی (فینا) مطرح شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی (فینا) متشکل از ۲۲ عضو است. این اعضا شامل رئیس، پنج نایب رئیس (هر قاره یک عضو)، دبیرکل افتخاری، خزانه دار افتخاری و ۱۶ عضو از سراسر جهان است. این هیئت مسئول بحث و تصمیم گیری پیرامون تمامی موضوعاتی است که توسط کنگره های عمومی یا فنی به آن ها اختصاص داده شده است.

در حاشیه شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا (کازان ۲۰۱۵) کنگره ویژه ای توسط فینا با حضور نمایندگان ۱۳۹ کشور برای اعتباربخشی به قانون اساسی جدید این فدراسیون برگزار شد.

دکتر “خولیو مگنولیو” رئیس فدراسیون جهانی شنا با اشاره به طرح “شنا برای همه، شنا برای زندگی” و تأکید بر رقم بحث برانگیز ۳۸۰هزار جان داده در اثر غرق شدن ظرفیت ها و فواید این استراتژی را شرح داد: “به طور کلی، شاید فدراسیون ما را برای برگزاری مسابقات و رویدادهای خاطره انگیز و جذاب بشناسند. اما به عنوان یک بدنه حاکم در جهان فکر می کنم که درباره فرزندان و جوانان جهان هم مسئولیم. بویژه آن دسته از افرادی که هنوز با شکوه این عنصر طبیعی یعنی آب آشنا نیستند.”

در ادامه بحث های تخصصی رشته های ورزشی تحت پوشش این فدراسیون آغاز شد. ابتدا “کورنل مارکلسکو” (مدیر اجرایی فینا) توضیحاتى در خصوص مسابقات قهرمانى جهان و چگونگى پوشش تصویرى این رقابت ها ارائه کرد. او با اشاره به شرایط پخش های تلویزیونی این مسابقات اعلام کرد بیش از ۴۷ شبکه از سراسر جهان بطور زنده این رقابت ها را پوشش می دهند.

سپس برنامه های کاپ جهانی شنا بررسی شد. برنامه ریزی های این مسابقات تا پیش از المپیک ریو ۲۰۱۶ در استخرهای مسافت کوتاه و بلند انجام شد. پس از آن در مورد شفافیت وظایف فدراسیون جهانى شنا و وادا (آژانس ضد دوپینگ جهان) در خصوص تست دوپینگ ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون بحثو تبادل نظر شد.

پس از بررسی شرایط برگزاری رقابت های شنا، زمان ارائه نقطه نظرات درباره مسابقات جهانی آب های آزاد بود. نگاه و هدف‌گذاری کمیته آبهاى آزاد درباره برنامه چهارساله، تأیید تعداد مسابقات ٢٠١۶ و برنامه هاى مربوط به تعداد مسابقات در هر مسافت(۵،١٠،٢۵ کیلومتر) بخشی از مباحث پیرامون این رشته بود.

پس از این جلسه کمیته های مختلف فدراسیون جهانی تشکیل شد. از جمله کمیته مربیان با حضور محسن رضوانی(رئیس فدراسیون ایران) تشکیل و پیشنهادات متعددی ارائه شد که هریک از آنها باید در جلسه روز سوم آگوست (۱۲ مرداد ۱۳۹۴) بررسی و در صورت تأیید کنگره اجرایی شوند. از جمله این پیشنهادات دو موردی بود که محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران ارائه کرد. نخست پیشنهاد برنامه چهارساله واترپلو، که توسط محسن رضوانی و دنیس کمنی ارائه شد. این دونفر درباره تصویب این برنامه جلسات متعددی با اعضای کمیته مربیان داشتند. دادن مدرک و گواهى به کلیه مربیانى که قصد حضور در مسابقات زیر نظر فینا را دارند (مواردى مانند داشتن لیسانس تربیت بدنى یا گذراندن دوره هاى مربوطه) از جمله موارد مطرح شده در این پیشنهاد بود.

همچنین پیشنهاد دیگری توسط رئیس فدراسیون شنای ایران به کنگره داده شد. محسن رضوانی پیشنهاد کرد وایلد کارت ها تنها به ورزشکارانی که به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می شوند، اختصاص نداشته باشد. این پیشنهاد بر این اساس عنوان شد که ممکن است یک شناگر به قهرمانى جهان اعزام نشود ولى به مسابقات مورد تائید فینا (فینا اپروو) اعزام شود و شرایطش بهتر از شناگران دیگر باشد.

جلسه و رایزنی با اریک زینوروف (مسئول فنى مسابقات جهانى واتر پلو) و جلسه با تیمور سلطان بکوو نماینده وزارت ورزش تاتارستان از جمله برنامه های سفر رضوانی به روسیه بود. رئیس فدراسیون شنای ایران که به عنوان یکی از ۱۲ عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی در جلسه کنگره جهانی شرکت کرده بود، رایزنی های گسترده ای را برای بسترسازی و عقد تفاهم نامه همکاری با وزارت ورزش تاتارستان انجام داد تا تیم های ملی ایران بتوانند در این کشور اردوی تدارکاتی داشته باشند.

Julio Maglione FINA President FINA Extraordinary Congress - Korston Hotel Day0 23/07/2015 XVI FINA World Championships Aquatics Swimming Kazan Tatarstan RUS July 24 - Aug. 9 2015

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: اردوی ترکیه زیر نظر جان اونسوی با کیفیت بالا در حال برگزاری است/ با نظر اونسوی دو شناگر به ارزروم اعزام شدند

رئیس کمیته فنی شنا در خصوص اردوی ترکیه ملی پوشان شنا ایران گفت: این اردو در شهر کوهستانی ارزروم ترکیه زیر نظر جان اونسوی مدیر فنی تیم‌ ملی شنا با کیفیت بالا درحال برگزاری است.