عبدلی: برای کسب سهمیه ورودی المپیک تلاش میکنم

ملی پوش شنای ایران گفت: هدف اصلی من کسب سهمیه ورودی المپیک است اما اصلا کار ساده‌ای نیست، با این حال تمام تلاشم را می‌کنم تا به رکوردهای المپیک برسم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سامیار عبدلی ملی پوش شنای ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا درخصوص شرایط و اهداف خود اظهار داشت: خدا را شکر شرایطم خوب است و در آلمان در حال دنبال کردن تمریناتم هستم. تقریبا ماهی یک یا ۲ مسابقه دارم ولی هدف اصلی مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیا است که اسفند ماه در کشور فیلیپین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی من کسب سهمیه ورودی المپیک است اما اصلا کار ساده‌ای نیست زیرا رکوردها خیلی از قبل بهتر شده است، با این حال تمام تلاشم را می‌کنم تا تیر ماه سال آینده به رکوردهای المپیک برسم.

ملی‌پوش شنای ایران با اشاره به هزینه‌های سنگین این ورزش حرفه‌ای عنوان کرد: شنا ورزش پر هزینه‌ای است. مایوهای مسابقه‌ای که استفاده می‌کنیم تقریبا ۱۵ میلیون قیمت دارد و فقط در دو یا سه مسابقه می‌توانیم از آن‌ استفاده کنیم زیرا کیفیت اولیه را حفظ نمی‌کند.

وی افزود: تامین هزینه سفر و اقامت برای مسابقات، هزینه استخر، تمرین و …. نیز به خودی خود کار سختی است و باید به همه این‌ها برسم. یعنی تمرکز روی مسابقه و تمرین کار سخت‌تری است و باید خیلی بیشتر از این‌ها تلاش کنم.

عبدلی در مورد رکوردهای خود نیز توضیح داد: روند رو به رشدی دارم و بیشتر در ۵۰ متر و ۱۰۰ متر آزاد مسابقه می‌دهم. رکوردم در ۵۰ متر ۲۲:۸۰ ثانیه است که در بازی‌های آسیایی به ثبت رساندم و همین رکورد، باعث کسب سهمیه ورودی B مسابقات قهرمانی جهان قطر شد که بهمن ماه برگزار می‌شود. در ۱۰۰ متر آزاد هم رکوردم ۵۰:۷۰ ثانیه است و هدفم این است که رکورد خود را در مسابقات بعدی به زیر ۵۰ ثانیه برسانم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب