عبدلی: تلاشم برای ثبت بهترین رکورد جهت ورودی المپیک است

ملی پوش شنای ایران گفت: کار برای دستیابی به حد نصاب های تعیین شده المپیک سخت است اما با این حال تلاشم این است برای بهترین رکورد شنا کنم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سامیار عبدلی در گفت و گو با خبرگزاری مهر ضمن اشاره به شرایط تمرینی خود و رکوردهای اخیرش گفت: طی سال جاری و سال گذشته رکوردهای خوبی را در ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد ثبت کردم. در کل در این مدت روند تمرینی خوب و رو به رشدی داشتم و تلاشم این است که این روند را حفظ کنم به خصوص در ۵۰ متر که به دفعات زیر ۲۳ ثانیه شنا کرده ام.

وی با یادآوری رکوردهایی که در حال حاضر در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در ۵۰ متر آزاد رکورد ۲۲ ثانیه و ۸۰ صدم ثانیه را در اختیار دارم که مربوط به بازی های آسیایی می شود. در برلین و در جریان مسابقات قهرمانی کشور آلمان هم در ماده ۱۰۰ متر، رکورد ۵۰ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه را ثبت کردم.

این لژیونر شنا ایران با اشاره به رکوردهای مورد تایید فدراسیون جهانی شنا برای کسب سهمیه المپیک خاطرنشان کرد: ۲۲:۰۷ ثانیه رکورد کسب سهمیه در ۵۰ متر است. یعنی من ۷۳ صدم ثانیه با این رکورد فاصله دارم. در شنا سرعتی این میزان اختلاف کم نیست، مدت زمانی زیادی می‌خواهم که تا این حد کاهش رکورد داشته باشیم.

عبدلی تاکید کرد: در کل برای این دوره بازی های المپیک دستیابی به رکوردهای موردنظر برای کسب سهمیه خیلی سخت‌تر از همیشه است چراکه بر خلاف ادوار گذشته، رکوردهای ورودیه B خیلی نزدیک به A شده است. همین موضوع کار را برای دستیابی به حد نصاب های تعیین شده سخت کرده است با این حال تلاشم این است که در ماه های آینده و در رقابت های مورد تایید فدراسیون جهانی برای بهترین رکورد شنا کنم.

سریعترین شناگر ایران همچنین در مورد اینکه «در مجموع چقدر برای خودش از طریق کسب سهمیه یا اختصاص وایلد کارت، شانس حضور در المپیک قائل است؟»، گفت: رسیدن به حد نصاب المپیک که سخت است اما همه تلاشم برای آن است. در مورد وایلد کارت هم فقط عملکرد من تعیین کننده نیست. این سهمیه به بهترین شناگر هر کشور اختصاص پیدا می کند. در واقع نسبی است. عملکرد سایر شناگران هم تاثیرگذار است بنابراین نمی توانم بگویم این سهمیه به من می رسد یا نه.

وی که برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی قطر راهی این کشور شده است، در مورد این رقابتها نیز گفت: سعی می کنم در این رقابتها به رکوردهای نزدیک به خودم شنا کنم اما در کل مسابقات جهانی هدف اصلی ام در این فصل تمرینی نیست. هدف اصلی مسابقات رده های سنی (فلیپین) است و در ادامه هم هر رویدادی که در راستای رسیدن به حد نصاب المپیک باشد.

سامیار عبدلی که در آلمان پیگیر تمریناتش است، در پایان گفت: ۵ سالی می شود که در آلمان همزمان درس می خوانم و فعالیت های مربوط به شنا را پیگیری می کنم. اینجا مربیان با تجربه ای دارم و شرایط تمرینی برایم به خوبی مهیا است.

image_printپرینت مطلب